החלטה היסטורית: בית המשפט הפלילי העליון בארגנטינה קבע היום (שישי) כי הפיגוע בשגרירות ישראל בבואנוס איירס ב-1992 בו נהרגו 29 בני אדם והפיגוע במרכז הקהילתי היהודי AMIA, שבו נהרגו 85 בני אדם ב-1994, בוצעו במימון ובתמיכה איראנית. בהחלטה הודגש כי ארגון הטרור הלבנוני חיזבאללה ביצע את פיגועי התופת. בשני הפיגועים נפצעו מאות בני אדם נוספים.

החשש של איראן: ישראל תסכל את ההתקפה ואז תפגע בעקב אכילס שלה
סקר מעריב: המחנה הממלכתי ממשיכה להיחלש - ומה עם הליכוד?

בית המשפט, שהכריז על איראן כמדינת טרור, הגדיר את התקיפות כ"פשעים נגד האנושות". על פי הפסיקה, איראן ביקשה להפעיל "לחץ קיצוני" על ארגנטינה - באמצעות טבח אזרחים - כדי להפוך החלטה שקיבלה בואנוס איירס לבטל חוזים לשיתוף פעולה גרעיני טכני עם טהרן.

מדובר בפסק דין משמעותי והיסטורי שעשוי להוביל להמשך הליכים נגד הרפובליקה האסלאמית בערכאות בינלאומיות.

בתוך כך, שר החוץ ישראל כ"ץ שוחח אמש (חמישי) עם שרת החוץ של ארגנטינה דיאנה מונדינו, וביקש ממנה לשוחח עם הנשיא מילי, במטרה להכריז על משמרות המהפכה של איראן כעל ארגון טרור, זאת לאור פסיקת בית המשפט בארגנטינה אתמול שמפליל את איראן באחריות למתקפות הטרור על שגרירות ישראל ובניין הקהילה היהודית בבירה הארגנטינאית לפני כ-30 שנה, בשיתוף ארגון הטרור חיזבאללה.

שר החוץ כ"ץ לשרה מונדינו: "30 שנה אחרי הפיגועים הקשים בקהילה היהודית בית המשפט בארגנטינה מטיל על איראן והחיזבאללה את מלוא האחריות. איראן היא האויבת של ישראל וגם של ארגנטינה ומדינות האזור ומובילה את פעילות הטרור האיסלמי הקיצוני בדרום אמריקה באמצעות ארגון הטרור חיזבאללה שכפוף לה ובשיתוף גורמי איסלאם קיצוניים בקהילות המקומיות. כעת הזמן לבלום את איראן ואת התוקפנות שהיא מובילה באמצעות הכרזה על משמרות המהפכה האירניים כעל ארגון טרור".