זוועת הטבח: האיחוד האירופי החליט להכניס את גדודי אל קודס, כוח הנוח'בה וגדודי עז א-דין אל קסאם, לרשימת הארגונים שיהיו תחת סנקציות. זאת, בעקבות האלימות המינית המזעזעת שאירעה ביום הטבח בחודש אוקטובר האחרון. 

באיראן כבר החליטו: זה יהיה גודל המתקפה על ישראל | דיווח
בניסיון לאתר חטופים ברפיח: צה"ל בצעד חריג - "הסתכלו היטב סביבכם"

הסנקציות יובילו בין היתר, לכך שתיאסר כל העברת כספים לארגוני הטרור האלו. כמו כן, יוטל על החברים בהם איסור תנועה והמדינות שנמצאות במסגרת האיחוד יקפיאו את הנכסים שלהם. 

תרגיל צה"ל בצפון (צילום: דובר צה"ל)

בחודש שעבר, פרסום האו"ם את הדו"ח הרשמי על הזוועות שביצע ארגון הטרור חמאס ביום הטבח בתחילת חודש אוקטובר האחרון. הדו"ח מתפרסם לאחר שנציגת מזכ"ל האו"ם לאלימות מינית בזמן סכסוך, פרמילה פאטן, ביקרה בישראל על מנת לבחון את העדויות הקשות על האונס וההתעללות המינית של מחבלי החמאס. 

עוד מציין הדו"ח כי גם החטופים בשבי ארגון הטרור עברו ואף עדיין עוברים מעשי התעללות מינית. הביקור של פאטן התקיים בסוף חודש ינואר לאחר פנייה שנעשתה מטעם משרד החוץ ושגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן.  פאטן, פתחה את מסיבת העיתונאים, וסיפרה: "ערכנו בדיקות וראיונות עם ניצולים שהיו עדים למעשי הטבח והתקיפות המיניות. הסיכום שלנו מבוסס על האנשים שפגשנו, על המידע שהציגו ועל כל הממצאים שהצלחנו להשיג".