במסיבת עיתונאים שערך אמש (שישי) נשיא ארה"ב לשעבר והמועמד הרפובליקני החדש  לבחירות שיערכו בחודש נובמבר, דונלד טראמפ, נשאל לגבי הדיווחים והאזהרות על תקיפת איראן את ישראל והאם דיבר עם בנימין נתניהו לאורם. 

התגובה מתקרבת? זה הנשק והכוח שאיראן מסתירה בחדרי חדרים
לילה מדמם: שני מקרי רצח בתוך פרק זמן של שעות ספורות

על נתניהו התחמק טראמפ מלהשיב, אך לראשית השאלה התייחס ברצינות ואמר כי הנשיא המכהן ג'ו ביידן לא הוציא אזהרה ממשית, אלא הסתפק באופציה של 'תוקפים את איראן' או 'מותקפים ע"י איראן'. על כך הוא הגיב: "זה די פתטי", והוסיף: "אני יכול לומר לך שהם לא היו תוקפים את ישראל אם אני הייתי הנשיא, והם אף פעם לא עשו זאת". 

ביידן וטראמפ (צילום: רויטרס,REUTERS/Carlos Barria)
ביידן וטראמפ (צילום: רויטרס,REUTERS/Carlos Barria)

טראמפ המשיך ותיאר מה היה קורה לו היה בשלטון במקום ביידן: "הם לא היו תוקפים. איראן לא הייתה בעמדת תקיפה. לא היה נשאר להם כסף, הם היו שבורים".

הוא טען כי איראן צברה 221 מיליארד דולר (נתון שטרם ידוע מנין נלקח) כדי להתסיס את הבעיות במזרח התיכון לצד עיראק.

"עם כל מה שעשינו, עם כל הלחימה, עם כל התמותה - תראה מה קרה, כמה המצב לא כשיר. אני לא רוצה להגיד עם מי דיברתי, אבל אני חושב שהתקופה הנוכחית מאוד מאוד מסוכנת", הזהיר.

"זאת תקופה מאוד מסוכנת במדינה שלנו, ואחת הסיבות לכך היא שיש לנו נשיא חסר כישורים באופן חמור", סבר.

מסיבת העיתונאים התקיימה לאחר שנפגש עם יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב, מייק ג'ונסון,  במאר-א-לאגו, בה חזה איך יכולים המלחמה ויחסי ישראל- איראן לצאת משליטה; "זה יכול להיגמר במלחמת רוסיה- אוקראינה ובכל הכאוס שם, וזה משהו שלא היה צריך לקרות לעולם. מה שקרה עם ישראל בשבעה באוקטובר ומה שקורה עכשיו יכול להסתיים במלחמת עולם".

ביידן נואם  (צילום: רויטרס)
ביידן נואם (צילום: רויטרס)

"יש לנו נשיא שלא יכול לחבר שני משפטים למשפט אחד, לא מזהה את המדרגות לירידה מהבמה. הוא לא יודע מה לעזאזל הוא עושה ואנחנו יכולים להגיע למלחמת עולם", חזר והדגיש.

"יש לנו עוד קצת פחות משבעה חודשים עד החמישה בנובמבר, וזה נצח כשיש לך אנשים לא כשירים", הוסיף. 

זוהי לא הפעם הראשונה שטראמפ חותר תחת ביידן ותוקף את מדיניותו, אולם סקר שפורסם ביום שישי האחרון בעיתון ה-Daily Mail הראה כי על פי רוב דעת הקהל נק' החולשה של טראמפ היא דווקא מדיניות החוץ שלו.

בסקר נמצא כי 47% מהאמריקאים מחזיקים בעמדה כי טראמפ פגע ביחסי החוץ של ארה"ב.

הנתון הנ''ל ניצב ליד אמירת ה-Don't של ביידן ושאר התבטאויותיו האחרונות בהן הצהיר כי מחויבותו לישראל "חקוקה בסלע" וחזר על כך שאיראן לא צריכה לתקוף את ישראל.