מלחמת חרבות ברזל: לוחמי קומנדו פשטו היום (שבת) באמצעות מסוק על ספינה פורטוגלית ליד מיצר הורמוז. "הפרטים עדיין נבדקים והחקירה בעיצומה", נמסר.

חמישה הרוגים באירוע דקירה בסידני: "אין קצה חוט למניע לאירוע" | צפו
ההרתעה נזנחה: כך הפכה ישראל לפגיעה לטרור הפסיכולוגי של איראן

על פי הדיווחים, ניתן היה לשמוע איש צוות על הספינה אומר: "אל תצא". חבר הצוות אמר לעמיתיו ללכת לגשר הספינה כשעוד קומנדו ירדו אל הסיפון. בנוסף, המסוק נראה כמו דגם המשמש את משמרות המהפכה של איראן. הספינה המעורבת היא ככל הנראה ה-MSC Aries עם דגל פורטוגל, אוניית מכולות הקשורה ל-Zodiac Maritime שבסיסה בלונדון. Zodiac Maritime היא חלק מקבוצת Zodiac של המיליארדר הישראלי אייל עופר. מטעם החברה נמסר כי על הספינה היו 25 אנשי צוות, וכי מתקיימים מגעים מול הרשויות המקומיות לשחרורם.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

על פי דיווחים ברשת אל-חדת' הסעודית "איראן בחרה להגיב על חיסול מפקד כוח קודס בלבנון ובסוריה, באמצעות חטיפת הספינה הפורטוגלית". עם זאת, 

דובר צה"ל מסר בתגובה לחטיפת הספינה: "איראן תישא בתוצאות אם היא תסלים את האלימות באזור. איראן תישא בהשלכות על הבחירה להסלים את המצב עוד יותר. ישראל נמצאת בכוננות גבוהה. הגברנו את המוכנות שלנו להגן על ישראל מתוקפנות איראנית נוספת. אנחנו גם מוכנים להגיב".

שר החוץ של בריטניה דיוויד קמרון: "דיברתי עם השר בני גנץ על דאגותינו המשותפות לגבי האיומים האיראניים לתקוף את ישראל. הסלמה נוספת באזור אינה באינטרס של איש ומסכנת אובדן נוסף של חיי אזרחים. בריטניה תמשיך לעבוד עם השותפים שלנו לתמיכה בביטחון אזורי".

מפרץ עומאן נמצא ליד מיצר הורמוז, פתחו הצר של המפרץ הפרסי שדרכו עובר חמישית מכלל הנפט. פוג'יירה, בחוף המזרחי של איחוד האמירויות הערביות, הוא נמל מרכזי באזור עבור ספינות הלוקחות מטענים חדשים, אוספות אספקה ​​או פורקות סחורה.

כזכור, לפי העיתון הכלכלי "בלומברג": מחיר חבית נפט מגיע ל-92 דולר, רמתו הגבוהה ביותר מאז אוקטובר, זאת בעקבות שלל הפרסומים על תגובה איראנית לישראל.

תקיפה בלבנון (צילום :דובר צה"ל)