בעולם לא נשארו הלילה (בין שבת לראשון) אדישים למתקפה החריגה של איראן על ישראל, במה שהופך לעימות הישיר הראשון בהיסטוריה בין שתי המדינות. "צרפת מגנה במלוא התוקף את המתקפה שבה פתחה איראן נגד ישראל. בהחלטה על פעולה חסרת תקדים זו , איראן עלתה מדרגה נוספת בפעולות  הערעור שלה ולוקחת סיכון של הסלמה צבאית", מסר שר החוץ הצרפתי סטפן סז'ורנה. 

מסתמן: אלו יעדי מתקפת הכטב"מים האיראנית לעבר ישראל
במקום ירי לעבר ישראל: כך איראן עלתה מדרגה במערכה מול צה"ל

שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, קרא הלילה למועצת הביטחון במכתב דחוף להכריז על משמרות המהפכה כארגון טרור. לדברי השגריר, התקיפה של איראן מהווה איום משמעותי לשלום ולביטחון העולמי: "איראן אף התפארה בהתקפה, המהווה הסלמה חמורה ומסוכנת". עוד דרש לכנס את מועצת הביטחון כדי שזו תגנה "באופן חד משמעי" את התקיפה של איראן על ישראל.

כמו כן, גורמים אמריקאים מסרו כי המתקפה האיראנית היא ״התממשות התרחיש הגרוע ביותר״ ועלולה להצית מלחמה אזורית". שר החוץ של האיחוד האירופי הגיב גם הוא, ומסר כי "מגנים בחריפות את המתקפה האיראנית חסרת התקדים על ישראל".

תורי ענק בתחנות הדלק בטהראן (צילום :רשתות ערביות)

 גם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש לא נשאר אדיש, גינה את המתקפה של איראן על ישראל וקרא "לאיפוק ולהפסקה מיידית". בהצהרה לעיתונאים, אמר המזכ"ל כי הוא "מודאג מאוד" מהסכנה האמיתית של הסלמה באזור. "אני קורא לכל הצדדים לפעול באיפוק מירבי כדי להימנע מכל פעולה שעלולה להוביל לעימותים צבאיים גדולים במספר חזיתות במזרח התיכון", אמר, כנראה בכוונה לתגובה האפשרית של ישראל.

מזכ''ל האו''ם, אנטוניו גורטש (צילום: REUTERS/David 'Dee' Delgado)
מזכ''ל האו''ם, אנטוניו גורטש (צילום: REUTERS/David 'Dee' Delgado)

מי שעוד יצא נגד המתקפה הוא קנצלר אוסטרליה: "אני מגנה בחריפות את המתקפה האיראנית על ישראל. אוסטריה עומדת לצד ישראל ואנו קוראים לאיראן להפסיק מיד כל עוינות". בנוסף לשר החוץ הצרפתי, נמסרה גם הודעה רשמית מטעם המדינה: ״צרפת מגנה בתקיפות רבה את המתקפה שפתחה איראן נגד ישראל. ‏החלטתה על פעולה כה חסרת תקדים, היא עליית מדרגה נוספת של איראן בפעולותיה מערערות היציבות. צרפת מאשרת שוב את זיקתה לביטחונה של ישראל, ומבטיחה לה שתעמוד לצידה". קנצלר גרמניה אולף שולץ: התקיפה הלילה על שטח ישראל ע''י איראן היא חסרת אחריות, אנו עומדים לצד ישראל".

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ והמועמד הרפובליקני בבחירות הקרובות לבית הלבן, כתב: "אמריקה תומכת בישראל". הסנאטור צ'אק שומר, התייחס גם הוא לאירועים: "מכיוון שישראל מותקפת מאיראן, אנו עומדים לצידה ולצד אנשיה. ארה"ב תעשה כל שביכולתנו כדי לתמוך בהגנה של ישראל נגד איראן".

נשיא ארגנטינה חאבייר מיליי: "מביעים את הסולידריות והמחויבות הבלתי מעורערת למדינת ישראל לנוכח התקיפות של הרפובליקה האיסלאמית של איראן. ארגנטינה מכירה בזכותן של מדינות הלאום להגן על עצמן, ותומכת נחרצות במדינת ישראל בהגנה על ריבונותה, במיוחד נגד משטרים המקדמים טרור ומבקשים להשמיד את הציביליזציה המערבית. מדינת ישראל היא מעוז ערכי המערב במזרח התיכון וארגנטינה תעמוד לצידה מול מי שמבקש את את השמדתה״.