העולם עקב בשבועיים האחרונים אחר האיומים של איראן להגיב לחיסול הבכיר האיראני בדמשק, שהגיעו הלילה (ראשון) לשיא עם מתקפת הכטב"מים על ישראל. אוסמה אל-עלי, חבר המועצה הלאומית הפלסטינית (זרוע מדינית של אש"ף) סיכם את האירוע ואמר כי "זאת הייתה תוכנית כושלת במיוחד".

נתניהו במבחן חייו: זו השאלה הנוקבת שהוא צריך לשאול את ביידן | אנה ברסקי
המטוסים כבר היו בדרך לאיראן - אבל אז הגיעה השיחה הדרמטית של ביידן

"איראן לא השתמשה אתמול בנשק הכי מתקדם שלה, אלא בכטב"מים – כלי שמתקדם באיטיות, מבחינים בו בקלות וניתן להתמודד איתם", אמר בריאיון לתקשורת הערבית. "ציפינו שאיראן תבצע מתקפת פתע קטלנית, אין דבר כזה מלחמה שמתרחשת דרך התקשורת".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הוא הוסיף: "הדבר החשוב ביותר במתקפה כזאת הוא גורם ההפתעה, וההתרעה מראש על התקיפה – אפילו בימי הביניים לא ניהלו ככה מלחמות, קל וחומר בזמנים מודרניים. כעמים הערביים, אנחנו שמחים שישראל מותקפת על ידי חברות בעולם המוסלמי, אבל מדובר בהצגה שנועדה להצלת הכבוד של איראן".

לסיכום, אמר: "למרות זאת, העמים הערביים לא מסתכלים על זה ככה. למרות התוצאה המאכזבת, הם שמחים שמישהו תוקף את ישראל, לא משנה מה התוצאה".

כטב''ם איראני (צילום:  Iranian Army/WANA (West Asia News Agency)/Handout via REUTERS)
כטב''ם איראני (צילום: Iranian Army/WANA (West Asia News Agency)/Handout via REUTERS)

דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי אמר הבוקר בהצהרה לתקשורת כי "אמש איראן פתחה במתקפה נגד ישראל ושיגרה יותר מ-300 איומים מסוגים שונים. יירטנו 99% מהאיומים ששוגרו. זהו הישג אסטרטגי משמעותי מאוד. מתוך 170 כטב"מים שאיראן שיגרה, 0 חדרו לשטחנו. עשרות מהם יורטו על ידי מטוסי קרב של חיל האוויר, מערכות ההגנה האווירית שלנו ומערכות ההגנה של השותפים שלנו".

בנוסף, הגרי חשף כי "מספר טילים בודדים חדרו לשטח ישראל, טילים בליסטיים נפלו בנבטים - אבל הבסיס מתפקד. איראן חשה שתשתק את הבסיס, אבל נכשלה. בוצעו מספר שיגורים גם משטח עיראק ותימן, ואף אחד לא חדר לישראל". הוא הוסיף כי "האירוע לא הסתיים. אנחנו ערוכים לאיומים נוספים. כעת אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף, ואין לקיים פעילויות חינוכיות".