בריאיון שהעניק הערב לערוץ הטלוויזיה אל-ממלכה, ניסה א-ספדי שלא להציג את ארצו כמי שסייעה לישראל להתגונן ממתקפת הטילים והכטב"מים מצד איראן. הוא הצהיר כי המדיניות הירדנית היא להפיל כל טיל שחודר לממלכה - גם אם הוא מגיע מישראל - במטרה להגן על חיי האזרחים. "ההערכה הייתה שיש סכנה אמיתית שכטב"מים או טילים יפלו על ירדן וכוחות הצבא טיפלו בסכנה הזו כנדרש", אמר.

הבת של מלך ירדן יירטה כטב"מים? הפייק של צבי יחזקאלי בשידור חי

צביקה יחזקאלי נכנס לראש של האיראנים והגיע למסקנה כואבת

בנוסף א-ספדי סיפר כי הממונה על שגרירות איראן בעמאן זומן למשרד החוץ, שם הועבר לו המסר כי טהרן "חייבת להפסיק עם העלבונות והיא צריכה להפסיק להטיל ספק בעמדותיה של ירדן". עם זאת, הוא הדגיש כי ארצו אינה מעוניינת בעימות כלשהו עם איראן. שר החוץ הירדני האשים כי ממשלת ישראל מעוניינת להסלים את המשבר מול איראן.

שר החוץ הירדני, איימן א-ספדי (צילום: רויטרס)
שר החוץ הירדני, איימן א-ספדי (צילום: רויטרס)

"הזהרנו שנתניהו ינסה ליצור עימות עם איראן כדי לגרור את ארה"ב ואולי את כל המערב לתוך מלחמה אזורית, שבה ההתמקדות תעבור לאיראן ותגרום שוב לדעת הקהל לתמוך בישראל נגד איראן, והעולם ישכח לגבי עזה", התריס. "ההתמקדות שלנו תהיה להמשיך במאמצים להבהיר לכל הקהילה הבינלאומית כי הבסיס למתיחות והגורם למתיחות הם התוקפנות הישראלית נגד עזה, בנוסף לכל הצעדים שהורגים את הסיכויים להשגת שלום", אמר א-ספדי. 

יירוט טילים איראניים (צילום: REUTERS/Amir Cohen)
יירוט טילים איראניים (צילום: REUTERS/Amir Cohen)

עוד ציין כי "יש לנו אתגר חדש לפנינו, וזה להתמקד מחדש בעזה, להתמקד בגורם לסכסוך, להתמקד בתוקפנות כדי שנתניהו, שמונע על ידי אידיאולוגיה שרוצה לבטל את הפלסטינים ומונע על ידי השאיפות האישיות שלו להנציח את המלחמה, לא יצליח למנוע את העמדתו בפני ההשלכות של המדיניות שלו".