מלחמת חרבות ברזל: שלושה גורמים אמריקאים דיווחו הלילה (בין ראשון לשני) לעיתון 'וול סטריט ג'ורנל', כי עד 50% מהטילים האיראניים כשלו בשיגור או התרסקו בדרך. ״לא בדיוק תכנית הטילים האימתנית שחשבנו שיש להם״, מסרו.

גנץ ואיזנקוט רצו לתקוף מיידית בטהרן: הדרמה הלילית בקבינט נחשפת
עם מטוסי תדלוק אמריקאים מעל עיראק: פרטים חדשים על היירוט הדרמטי

בנוסף ציינו, כי איראן שיגרה בין 115 ל-130 טילים בליסטיים שכוונו לישראל. כאשר התבקשו למסור פרטים נוספים על אותם כשלים, הודו הגורמים כי רק כמחציתן יורטו בהצלחה. השאר נכשלו בטיסה ולא הגיעו ליעדים שלהם. "עד כאן ליכולת הטילים הבליסטיים המפורסמת של איראן", אמר פקיד אמריקאי.

בנוסף, לפי גורם אמריקאי בכיר שהתראיין לרשת החדשות ABC, במהלך המתקפה - חמישה טילים איראנים פגעו בבסיס האווירי של נבטים, וגרמו נזק למטוס תובלה C-130.

כזכור, בישראל אמנם חוגגים את הצלחת מבצע היירוט של התקיפה הלילית מאיראן, אך בעולם הערבי ישנם קולות אחרים, המשוכנעים כי המתקפה אמש, למרות שנבלמה, שינתה את המשוואה לטובתה של איראן.

תיעוד היירוט מאיראן, דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

הפרשנית הלבנונית אמאל סעד כתבה כי "האזור נכנס לשטח לא מוכר שבו הפרדיגמה האסטרטגית הקודמת וכללי ההתנגדות כבר לא חלים. מכאן ואילך, כל פעולה ישראלית תיענה בתגובה ישירה וקולקטיבית מצד הציר.ללא קשר למה שישראל תעשה הלאה, אין דרך לחזור למצב הקודם. זו כבר לא איראן שרק תומכת בתנועות התנגדות עם נשק ואימונים. זוהי איראן שמעורבת ישירות בתקיפות נגד ישראל".

"זהו שלב חדש ופרואקטיבי באסטרטגיית ה"הגנה התוקפנית" של ציר ההתנגדות, שהושק רשמית ב-8 באוקטובר כאשר חיזבאללה ולאחר מכן בעלות ברית אחרות של ציר ההתנגדות התערבו ישירות בסכסוך נגד ישראל. ארה"ב ובעלות ברית מערביות וערביות אחרות גם נקטו בצעד חסר תקדים של הגנה ישירה על ישראל. ליל אמש הוכיח כי יכולת ההסתמכות העצמית של ישראל בענייני ביטחון והגנה מוגבלת. ישראל לא תילחם בעתיד באף אחת ממלחמותיה באופן עצמאי", הוסיפה.