האיחוד האירופי דן בהטלת סנקציות כלכליות חדשות על איראן, כך דווח הבוקר (ראשון) בתקשורת הבריטית. זאת, מעט למעלה מ-24 שעות לאחר המתקפה של איראן על ישראל, שכללה מאות שיגורים של כטב"מים וטילים שונים. 

ינון מגל: "איפה היו הטייסים וחיל האוויר ב-7 באוקטובר?"
לא מה שציפינו: חלקים במפלגה הרפובליקנית התנגדו למימון סיוע לישראל

אתמול, ערכו מנהיגי ה-G7  ועידת וידאו כדי לתאם תגובה מאוחדת למתקפה של איראן על ישראל, כך דווח בארגון התקשורת "פוליטיקו". ב"בלומברג" דווח כי מנהיגי ה-G7 הסכימו להשתמש בכל ערוצי ההשפעה על ישראל כדי לא לפתוח כעת במתקפת תגמול על איראן.

תיעוד היירוט מאיראן, דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

נשיא המועצה האירופית, שארל מישל, אמר: "גינינו פה אחד את מתקפתה חסרת התקדים של איראן נגד ישראל. כלל הצדדים צריכים לגלות איפוק, נמשיך במאמצים לעבר רגיעה. סיום המשבר בעזה בהקדם האפשרי, במיוחד באמצעות הפסקת אש מיידית, יביא לשינוי".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כינה זאת "מתקפה אווירית חסרת תקדים נגד מתקנים צבאיים בישראל". הוא הוסיף כי מנהיגי ה-G7 "יתאמו תגובה דיפלומטית מאוחדת למתקפה החצופה של איראן". פקידים אמריקאים "יישארו בקשר הדוק עם מנהיגי ישראל", הוסיף.

"בשעות האחרונות ישראל התמודדה עם התקפה נוראית. אין להצדיק את ההתקפה הזאת בשום צורה, זאת אסקלציה חמורה ואסור לקבל את זה. למזלנו ישראל הצליחה ליירט את התקיפה הזאת בצורה מוצלחת וזה טוב ומרשים", ציין קנצלר גרמניה אולף שולץ.