פעם נוספת, חיזבאללה בוחר לשבת על הגדר בזמן מתקפה חסרת תקדים על ישראל: גורמי מודיעין במזרח התיכון מעריכים כי איראן התאכזבה ממעורבות חיזבאללה בתקיפה על ישראל, שהייתה סמלית יחסית ליכולותיו של הארגון - כך על פי דיווח של אמיר בר שלום הערב (שלישי).

לאחר חיסול בכירי חיזבאללה: מטחי רקטות כבדים לעבר יישובי הצפון
"הכל עלול לקרות": בממשלה לא פוסלים התדרדרות למלחמה אזורית

בליל ראשון, כזכור, שיגר חיזבאללה מטחים של עשרות רקטות לעבר בסיסים צבאיים ומטרות נוספות בגבול הצפון, אך לא מדובר בעליית מדרגה משמעותית לעומת מתקפות קודמות של ארגון הטרור מאז פרוץ המלחמה בשבעה באוקטובר. 

יירוט טילים איראניים (צילום: REUTERS/Amir Cohen)
יירוט טילים איראניים (צילום: REUTERS/Amir Cohen)

בתוך כך, יום קרב נערך היום בגבול הצפון. כלי טיס של חיל האוויר תקפו היום במרחב עין בעאל שבלבנון, וחיסלו את איסמאעיל יוסף באז, מפקד גזרת החוף בחיזבאללה. איסמאעיל שימש כגורם בכיר וותיק בזרוע הצבאית של חיזבאללה במספר תפקידים. דרגתו הנוכחית מקבילה לדרגת מח"ט. שעות לאחר מכן נמסר מחיזבאללה, כי בחיסול בזירה אחרת בדרום לבנון, חוסל פעיל הארגון מחמוד איברהים פדלאללה.

מאז החיסול אחר הצהריים, נורו מספר מטחי רקטות לעבר קרית שמונה והר מירון, וכן לעבר שלומי ויישובים נוספים בגליל המערבי. במרחב הר מירון זוהו שבע נפילות בשטחים פתוחים.  שעה קלה קודם לכן, התפוצצו שני כטב"מי נפץ באזור בית הלל שבגליל העליון, ללא שנשמעה אזעקה מראש. שלושה נפצעו קל.