פקיד אמריקאי בכיר אמר לחדשות ABC כי ארה"ב הסתמכה יותר מדי על התפיסה המוטעית לפיה המנהיג העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי, הוא זהיר ולעולם לא יירה במתקפה ישירה על ישראל. "המתקפה בסוף השבוע האחרון מחייבת ההערכה כללית מחודשת של ארה"ב לגבי איראן", כך לדבריו. גם דובר צה"ל, דניאל הגרי, אמר כי ישראל התמקדה באופן אינטנסיבי מדי באיום הגרעיני האיראני על חשבון האיום הבליסטי שלה.

כזכור, תשעה טילים בליסטיים ששיגרה איראן לישראל במתקפה בלילה שבין שבת לראשון, פגעו בשני בסיסים של חיל האוויר בדרום הארץ. עם זאת, טילים בליסטיים רבים שנורו במתקפה לא הגיעו כלל לישראל. מקורות אחרים בארה"ב אמרו לוול סטריט ג'ורנל שכמחצית הטילים הבליסטיים ששיגרה איראן כשלו בשעת השיגור שלהם או נפלו בטרם הגיעו ליעדם.

במתקפה שוגרו לישראל בין היתר טילים בליסטיים, טילי שיוט וכטב"מים מאיראן, מלבנון, מעיראק ומתימן. כמעט כולם יורטו או נפלו בדרכם לישראל, רובם מחוץ לגבולות המדינה. חמישה מהטילים הבליסטיים פגעו בבסיס נבטים וגרמו נזק למטוס מסוג C-130 הרקולס. 

יירוט טילים איראניים (צילום: REUTERS/Amir Cohen)
יירוט טילים איראניים (צילום: REUTERS/Amir Cohen)

סימה שיין, לשעבר ראש דסק איראן בסוכנות הריגול הישראלית מוסד, אמרה גם היא שההערכה של ישראל שגויה וכי "כללי המשחק" השתנו. 
שיין אמרה שכל תגובה ישראלית תחת התפיסה החדשה מחייבת את ההבנה שאיראן תעקוב אחרי האיום שלה בסשן נוסף של טילים. עם זאת, שיין מאמינה שאיראן לא באמת רוצה מלחמה בקנה מידה מלא, כיוון שהיא עלולה להסתבך עם ארה"ב.