על רקע החלטת ארצות הברית להגדיל את הסיוע הביטחוני עבור ישראל, הסנאטור היהודי, ברני סנדרס, תקף היום (ראשון) את ההחלטה וביקר את אופן ניהול המלחמה בידי ראש הממשלה נתניהו. "אעשה כל שביכולתי כדי שארצות הברית לא תשלח עוד סיוע צבאי ללא תנאי למכונת המלחמה של נתניהו ולא תאפשר לעוד ילדים לגווע ברעב בעזה", כך לדבריו.

בן גביר חטף מערוץ 14: "חסר כל אינטליגנציה וכישורים"
משפט אחד בנאום של חמינאי חשף את החולשה של איראן מול ישראל

נזכיר כי לאחר שבועות ארוכים של עיכובים, בית הנבחרים האמריקאי אישר אתמול ברוב עצום את חבילות הסיוע הביטחוני בשווי עשרות מיליארדי דולרים עבור ישראל ואוקראינה, כאשר הסנאט צפוי לאשר את החקיקה מיד אחרי החג השבוע כדי להעביר אותה לחתימה הסופית של הנשיא ג'ו ביידן.

ברוב של 366 תומכים מול 58 מתנגדים, בהם 37 דמוקרטים ו-21 רפובליקנים, אושרה ההצעה להקצות סכום של 26 מיליארד דולר עבור סיוע ביטחוני לישראל ועבור סיוע הומניטרי לאזרחים באזורי סכסוך, כולל ברצועת עזה. ההצבעה התקיימה זמן קצר לאחר הדיווח כי שר החוץ של ארצות הברית טוני בלינקן צפוי להודיע בימים הקרובים על סנקציות נגד גדוד "נצח יהודה" של צה"ל. זו תהיה הפעם הראשונה אי פעם שממשלת ארצות הברית מטילה סנקציות על יחידה צבאית ישראלית בשלך פעילותה בגדה המערבית.

ברני סנדרס (צילום: רויטרס)
ברני סנדרס (צילום: רויטרס)

ברני סנדרס, הסנאטור היהודי-אמריקאי שמכהן מטעם המפלגה הדמוקרטית ונחשב למנהיג המחנה הפרוגרסיבי, הינו אחד המבקרים הגדולים ביותר של ישראל בקונגרס והתבטא בעבר פעמים רבות נגד ממשלת ישראל. כבר בריאיון שקיים לפני כחודש לרשת CBS האמריקנית, קרא לעצור את העברת הכספים האמריקנית לישראל ואמר כי "יש לעצור את העברת הכספים למכונת המלחמה של נתניהו שהורגת ילדים פלסטינים", זאת בדומה לדברים שאמר היום.

בנוסף לכך, לפני כשלושה חודשים קרא הסנאטור היהודי להקטין את עצימות הלחימה בעזה, אך לדבריו הקריאות האמריקאיות נפלו על אוזניים ערלות. "נתניהו לא מקשיב, אז אני לא מבין למה אנחנו מעבירים עוד עשרה מיליארד דולר לממשל ימני שמתעלם מבקשות הנשיא ורבים בקונגרס", אמר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן (צילום :איתי בית-און / לע״מ, סאונד: יחזקאל קנדיל / לע״מ)