נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ תקף היום (שלישי) בחריפות את הנשיא הנוכחי ומי שצפוי להתמודד מולו בבחירות הקרובות ג'ו ביידן, בטענה כי יש לו חלק בעליית האנטישמיות הקשה במדינה בתקופה האחרונה. 

"כמו גרמניה בשנות ה-30": נאסרה כניסה של פרופ' ישראלי לאונ' קולומביה
"מאוהב לאויב"? מאחורי הקלעים של הדרמה בעולם הפשע

 "מה שקורה בקולג'ים, בקולומביה, אוניברסיטת ניו יורק ואחרים זו חרפה", ציין והוסיף: "זו אשמתו של ג'ו ביידן, הוא מעביר את המסרים הלא נכונים. הוא לא מדבר בטון הנכון. זה בלגאן. הוא לא חבר של ישראל וגם לא של העולם הערבי. הוא לא יודע מה לעשות ונטש את ישראל".

ההתבטאות הקשה של טראמפ מגיעה זמן קצר לאחר שפורסם כי נאסרה כניסתו של הפרופסור היהודי שי דוידאי לאוניברסיטת קולומביה. מוקדם יותר, הוא כתב:  "אני רוצה לשלוח מסר למר קאס הולוואי מאוניברסיטת קולומביה. אתה בחור טוב, ראתי את זה בעיניים שלך היום, אז אני לא מצליח להבין למה לא אפשרת לי להיכנס לאוניברסיטה, בזמן שלמפגינים פרו-חמאס הותר להפגין".

סיירת הנח''ל והמג''ד נאור בובליל בעזה (צילום: דובר צה''ל)
סיירת הנח''ל והמג''ד נאור בובליל בעזה (צילום: דובר צה''ל)

עוד הוסיף: "אולי אתה לא אוהב את הסגנון שלי, אבל אני יודע שאתה מסכים עם כמעט כל מה שאמרתי", המשיך. "אני פשוט יודע את זה. אני עדיין מנסה להבין איך אתה יכול לעמוד רק לעמוד שם, להסתכל לי בעיניים, ולא לתת לי להיכנס לקמפוס. איך יכולת לשמור על קור רוח כשנכנעת לאספסוף הפרו-חמאס, אך סירבת לעמוד למען הצוות והסגל היהודי והישראלי בקולומביה. אני חושב שאני יודע איך. רק עשית את העבודה שלך".

עוד כתב כי "בדיוק עשית את העבודה שלך כשמנעת פרופסור יהודי גישה לקמפוס (אגב, כל מה שרציתי לעשות זה לקרוא את שמות 133 החטופים, תודה ששאלת). רק עשית את העבודה שלך כשצידדתם באלה שתומכים בחמאס. רק עשית את העבודה שלך כשלא יכולת לענות אם חמאס הוא ארגון טרור. (זוכר את הפגישה ההיא? הכל מתועד. רק עשית את העבודה שלך)".