הסנאט האמריקאי הצביע הלילה (בין שלישי לרביעי) בפעם השנייה והסופית בעד חוק קידום חבילות סיוע בסך של 95 מיליארד דולר לשם הענקת סיוע לאוקראינה, ישראל וטייוואן. ההחלטה התקבלה ברוב של 75 קולות אל מול 17 שהיו נגד, רוב מוחץ שעובר את הסף הדרוש למעבר חוק בסנאט. הנשיא ג'ו ביידן צפוי לחתום על החוק היום.

חיסול הבכירים בלבנון כמסר לנסראללה? "הוא מבין שהוא על הכוונת"
לקראת ימי השרב: אלה הסכנות – וכך תגנו על עצמכם

מתוך הסכום הכולל 14 מיליארד דולר יוקצו לישראל. לאוקראינה יוקצו 60.8 מיליארד דולר, וזאת בין היתר כדי לשפר את היכולת המבצעית של צבא אוקראינה עד יוני הקרוב. "חבילת הסיוע החיונית שאושרה תמנע מהמלחמה מלהתרחב, תשמור על אלפי ואלפי חיים ותסייע לשתי האומות שלנו להפוך לחזקות יותר", הצהיר הנשיא וולודימיר זלנסקי. שארית הסכום צפויה להימסר לטיוואן ולשאר בעלות הברית באזור ההינדו-פסיפי מול סין.

הפנטגון אישר כי העברת החבילות לטיוואן, אוקראינה וישראל עתידה להתחיל תוך ימים ספורים. "אנחנו מקווים שהחבילה הזו תגיע אלינו מוקדם ככל האפשר", אמר מפקד סוללת ארטילריה אוקראינית בחזית המזרחית.

שר החוץ ישראל כ"ץ צייץ בחשבון הטוויטר שלו עוד הבוקר: "חבילת הסיוע לישראל שעברה את שני הבתים היא עדות ברורה לחוזקה של הברית שלנו ומשדרת מסר עוצמתי לכל אויבינו".