על רקע ההפגנות הסוערות נגד ישראל באוניברסיטת קולומביה, כאשר בין היתר נאסרה כניסה של פרופ' ישראלי לשטח האוניברסיטה, עולה החשש כי ישראל איבדה את התמיכה במוסד החשוב, שמצמיח את מנהיגי העתיד של ארצות הברית.

שקר גס וזדוני: מה שלא סיפרו לכם על ההפגנות בארה"ב נגד ישראל | שלמה שמיר

משורות אוניברסיטת קולומביה יצאו לאורך השנים שלושה נשיאי ארצות הברית: תיאודור רוזוולט וקרוב משפחתו פרנקלין דלאנו רוזוולט, וכן ברק אובמה.

כמו כן בין בוגרי האוניברסיטה ניתן למצוא דמויות מפתח כגון אלכסנדר המילטון - מהאבות המייסדים של ארצות הברית, מדלן אולברייט - מזכירת המדינה בימי ממשל קלינטון, שופטת העליון פורצת הדרך רות ביידר גינסבורג ואיש העסקים וורן באפט.

כזכור, אוניברסיטת קולומביה הציבה היום (רביעי) דד ליין של פינוי מאהלי המחאה הפרו- פלסטיניות עד השעה 8:00 בבוקר (שעון ניו-יורק) ומסרה כי במידה ולא יפונו תשקול חלופות אחרות לפינויים. עפ"י דיווחים שנמסרו מהמקום, המוחים החלו להעביר את האוהלים שלהם למדשאה אחרת בקמפוס והמו"מ בין הצדדים נמשך. 

עומר לובטון גרנות, סטודנט לתואר שני באוניברסיטת קולומביה למדיניות ציבורית וחוקר במכון לפוליטיקה גלובלית, התייחס לדברים: "בלגן פה, זה באמת מקום יפהפה, מצער מאוד. הסמסטר תיכף נגמר, יהיה מעניין לראות איך השנה תיפתח קצת לא ברור מה הולך לקרות בימים הקרובים. נשיאת האוניברסיטה הלכה לשימוע בקונגרס, וניצלו את ההזדמנות להקים מאהל באוניברסיטה ולהתבצר שם, ולעשות את ההפגנות האיומות שאתם רואים ברשתות, לאיים על סטודנטים ישראלים ויהודים שמסתובבים שם ולהיכנע לאנטישמיות ולשנאה".