דיוויד פרידמן, שגריר ארצות הברית בישראל לשעבר ומקורב לטראמפ, פרסם אתמול (חמישי) טור באתר החדשות הפוליטי "טאונהול" ובו האשים את נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בהזנחת היהודים בארצות הברית, מה שהוביל לתקיפות האנטישמיות בימים אלו. 

אחרי המהומות בקמפוס: המלחמה בארצות הברית נגד ההפגנות האנטישמיות עולה שלב
"הפכו לי את התיק לגמרי": סטודנט ישראלי עוכב בשדה תעופה בבריטניה | דיווח

"בשבוע שעבר הופיע סיפור ב-West Wing Playbook של Politico על איך הצוות הפנימי של ג'ו ביידן קרא לנשיא דונלד ג'יי טראמפ - נשיא בעל רקורד יוצא דופן בהגנה על ישראל והעם היהודי - 'חזיר היטלר'", כתב פרידמן. "זה נחמד לקרוא לזה מנותק. לקרוא לזה א-היסטורי יהיה אנדרסטייטמנט. אני נגעל. אבל למרבה הצער, זה לא בדיחה. תחת השגחתו של ג'ו ביידן, חלה הזנחה מוחלטת בכל הנוגע להגנה, או אפילו גינוי התקפות נגד, העם היהודי. זה עומד בניגוד מוחלט להישגים של אותו אדם שהצוות של ביידן מבקש להרוס".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

עוד הוסיף: "הרקורד של הנשיא טראמפ מדבר בעד עצמו. תחת הנהגתו של הנשיא טראמפ, ארצות הברית הכירה בירושלים כבירת ישראל האמיתית, והעבירה את השגרירות האמריקאית מתל אביב לירושלים. הוא גם הכיר בריבונותה של ישראל על רמת הגולן, ובכך סיים את הדיון על כך שיום אחד עלול להיות העברה בלתי רצונית של קרקע אסטרטגית זו לקצב הסורי, בשאר אסד. הנשיא טראמפ גם הרחיק את ארה"ב ממועצת זכויות האדם של האו"ם בשל ההטיה הבוטה האנטי-ישראלית של הקבוצה, ומאונר"א, סוכנות האו"ם שתפקידה העיקרי, כך נראה, הוא לספק סיוע ונחמה - אם לא חיילים - ל חמאס. הנשיא טראמפ תיווך בארבע עסקאות שלום במזרח התיכון, שנקראו ביחד "הסכמי אברהם", בין ישראל למדינות ערביות-מוסלמיות בתוך ארבעה חודשים".

"אולי הכי חשוב, הנשיא טראמפ הקרין את כוחה של אמריקה ואת ערכיה על פני הגלובוס - למוסקבה, בייג'ינג, פיונג יאנג וטהראן. לא היו לנו מלחמות חדשות בזמן שהוא שירת בחדר הסגלגל. עם סיום שנת 2020, איראן אכן פשטה רגל מהסנקציות האמריקאיות ופעולות הטרור שלה נתקעו.

דונלד טראמפ (צילום: REUTERS/Evelyn Hockstein)
דונלד טראמפ (צילום: REUTERS/Evelyn Hockstein)

נראה שהפשיעה המכוערת האחרונה של אנשי ביידן נגד טראמפ היא עוד מאמץ להסיט, להסתיר ולהכחיש את הנשיאות האפוקליפטית שהיא של ג'ו ביידן. אני לא בטוח מה מטריד יותר כרגע - האופן שבו נראים אנשי הצוות בממשל הזה להעיף על אנטישמיות, או העובדה שהכל נראה להם בדיחה - כולל המדיניות שלהם באיראן. קח, למשל, את הגילויים של נחל טוסי של פוליטיקו, בטור שכותרתו המתאימה, "האם ביידן שקל לנהל אסטרטגיה של איראן?" לצטט: "כששאלתי פקיד אמריקאי מהי האסטרטגיה האיראנית של ביידן, נתקלתי מיד בצחוק".

לסיום כתב: "לאלו בממשל ביידן שמתייחסים לטראמפ כאל היטלר, סיים את העלבון המגעיל הזה מיד. אתה לא רק מקל על אלה שסבלו מאכזריות שאין לתאר בעבר, אלא גם את אלה שממשיכים לסבול בשבי במנהרות עזה, בשדות הקרב נגד חמאס וחיזבאללה, ובבתיהם כשהם חוסים מפני התקפות טילים.

עברו כמעט 200 ימים מאז ה-7 באוקטובר. הזמן להומור חלף מזמן. כמו הזמן לספור קולות, לפנק את אנשי הצוות הנוכלים ולפייס את מי ששונאי ישראל ושונאי אמריקה. תן לישראל כעת את התמיכה המלאה הדרושה לה כדי להביס את חמאס וחיזבאללה, להרתיע את איראן, להחזיר את בני הערובה למשפחותיהם, להחזיר את השקט לאזרחיה ולסיים את הטראומה הלאומית שלה. ובעודך בזה, אולי גם כמה מילים בגנות האנטישמים בבית. העולם צופה".