בעקבות הפיגוע הקטלני במשרדי העיתון "שארלי הבדו" בינואר 2015, ראש עיריית פריז, אן הידלגו, החליטה שאירוח המשחקים האולימפיים יהיה אירוע מאחד שילכד את העיר. כעת, תשע שנים לאחר מכן, פריז נערכת לטקס פתיחה יוצא דופן של אולימפיאדת 2024, שיתקיים לראשונה על גדות נהר הסיין.

בין עזה לריאד: זוהי ההחלטה הגורלית שנתניהו יצטרך לקבל | דעה
"שנאה כלפי ישראלים ברמות שלא ראיתי": עדות מטלטלת מאוניברסיטה מובילה בארה"ב

בטקס הפתיחה, הספורטאים ישוטו בסירות לאורך 3.7 ק"מ של הנהר, ויחלפו על פני אתרים היסטוריים מפורסמים כמו מוזיאון הלובר ומגדל אייפל, מול כחצי מיליון צופים שיתאספו ביציעים ובחלונות הבניינים לאורך המסלול. על אף האתגרים הביטחוניים הכרוכים באירוע כזה, בכירים צרפתים ומומחי ביטחון הביעו ביטחון רב בתוכנית האבטחה המקיפה שגובשה.

תוכנית האבטחה, שנבנתה במשך שלוש שנים, כוללת סגירת האזורים הגובלים בנהר לכלי רכב ממונעים, וכן סגירת המרחב האווירי והשבתת נמלי התעופה סביב פריז. כמו כן, תתבצע אבטחה של מערכות הביוב והמנהרות התת-קרקעיות, לצד סגירת תחנות המטרו הסמוכות ועסקים באזור. כוחות ביטחון רבים, הכוללים כ-45,000 שוטרים וחיילי משמר הגבול, יוצבו ברחבי העיר.

על אף החששות הביטחוניים, פריז מביעה נחישות לקיים את האירוע תוך נקיטת כל אמצעי הזהירות הנחוצים. הנשיא עמנואל מקרון ציין, כי במקרה של איום טרור משמעותי, הממשלה ערוכה להעביר את טקס הפתיחה למיקום מאובטח יותר.

"אידיוט עיוור": אורין ג'ולי בעימות חריף באוניברסיטת קולומביה (צילום :אור גפן)