לאחר גל הסערה עקב הקמת המאהלים באוניברסיטת קולומביה, ההפגנות הפרו-פלסטיניות בשטחה והדדליין שהציבה נשיאת האוניברסיטה, מגיע גם הקול השפוי. בין הסטודנטים המוחים נמנים גם כאלו שטענו כי "האמירות שנשמעו עד כה בהפגנות לא מייצגות את ערכיהם ודעותיהם בנוגע למלחמה בעזה".

סינוואר לא אותר, פעילי חמאס לא חוסלו: הכישלון הגדול של ישראל נחשף
"למה לעשות חצי עבודה?": הניצב בדימוס עורר סערה לאחר התאונה של בן גביר

מצד הסטודנטים נאמר שמלחמת ישראל-חמאס יצרה "אקלים של פחד ושנאה" בסביבת הקמפוס. "היו רגעים יפים של סולידריות לשחרור פלסטינים וגם רגעים של מצוקה אמיתית לסטודנטים יהודים", שיתף אחד הסטודנטים היהודים באוניברסיטה טרם ההפגנות. 

"החשיבות העליונה היא להתמקד במשבר בעזה, אך נמשיך לקרוא ולגנות את האנטישמיות היכן שאנו רואים אותה מכיוון שכל שנאה מבוססת מגדר מנוגדת לשחרור", נאמר מטעם אחת מקבוצות הסטודנטים היהודים באוניברסיטה. "המצב בקמפוס הפך לבלתי נסבל לחלוטין עבור מוסד חינוכי אשר מוטלת עליו האחריות להבטיח לסטודנטים שלו סביבה אקדמית פורייה התורמת להמשך למידה", הם הוסיפו. 

"כבכל האוניברסיטאות ברחבי המדינה, התנועה שלנו מאוחדת בהערכת חייו של כל אדם", נאמר מטעם "אפרטהייד דיוסט", קבוצה המעורבת בהפגנה. האוניברסיטה עצמה הוציאה הצהרה לאחר התפרצות ההפגנות ואמרה כי היא "מגנה בכל תוקף את כל צורות השנאה, הקנאה והאלימות. הזכות למחות היא חיונית ומוגנת בקולומביה, אבל הטרדה ואפליה מנוגדות לערכים שלנו ופוגעת במחויבות שלנו להיות קהילה של כבוד הדדי ואדיבות".

לצד האמירות הנ''ל ולאחר שיותר מ-100 מפגינים נעצרו ע"י הרשויות וחלקם הושעו והוצאו מהקמפוס, המפגינים פירסמו רשימת דרישות חדשה לאוניברסיטה. הרשימה כוללת חמש דרישות ובהן: לסלק חברות מהאוניברסיטה המסייעות לממשלת ישראל, לנתק את הקשרים עם אוניברסיטאות ישראליות, להפסיק את השיטור של סטודנטים פלסטיניים בקמפוס ומחוצה לו, לפרסם הצהרה פומבית הקוראת להפסקת אש תמידית ומיידית בעזה ולעצור את עקירת התושבים ברובע הארלם שבניו ורק באמצעות הרחבת קמפוסים נטולי שליטה קהילתית- מקומית.