במהלך הפגנה פרו פלסטינית שנערכה אמש (שבת) במרכז לונדון, אנדרטת השואה בהייד פארק כוסתה וניידת משטרה הוצבה בסמוך, כך דווח בעיתון הבריטי, דיילי טלגרף.

ישראל מפרה את החוק ההומניטרי? הצעד הדרמטי של ארצות הברית
בלוגרית טיקטוק עיראקית נרצחה, לאחר שנאסרה בעקבות סרטונים שהעלתה

האנדרטה לזכר קורבנות השואה ממוקמת בהייד פארק שבמרכז לונדון. על פי הדיווח, משטרת לונדון כיסתה את האנדרטה מחשש לונדליזם, בשעה שאלפי מפגינים פרו פלסטינים צעדו בסמוך וקראו קריאות אנטישמיות נגד צה"ל ומדינת ישראל. יועץ ממשלת בריטניה בנושא האנטישמיות, לורד ג'ון מאן, תיאר את אמצעי הזהירות כ"עצוב, אך הכרחי כדי למנוע פגיעה נוספת בקהילה היהודית".

הפגנה פרו-פלסטינית בבריטניה (צילום: רויטרס)

בדומה למאהלי המחאה באוניברסיטת קולומביה, מחאות נוספות התפרצו בקמפוסים בכל רחבי ארצות הברית, וכעת הן הגיעו גם לאירופה. בגרמניה המשטרה פיזרה מחאה שהתקיימה מול הבונדסטאג, כך על פי הדיווח באל ג'זירה. בצרפת, סטודנטים פרו-פלסטינים חסמו את הכניסה למכון המדע בפריז.

יו"ר הנהלת יד ושם, דני דיין, הגיב בחשבון הטוויטר שלו: "יד ושם מביע דאגה לאור כיסוי אנדרטאות השואה במדינות שונות בעולם בשל חשש מוונדליזם על רקע אנטישמי. אתרי זיכרון אלו מהווים תזכורת יומיומית לזוועות העבר ולמה שאנטישמיות עלולה להוביל. יש לטפל בשורש בעיית האנטשימיות ולהבטיח כי קולם של הקורבנות לעולם לא יושתק". 

בסקר מכון פיו, שפורסם השבוע לאור ההפגנות הפרו פלסטיניות בארה"ב, רק 29% מהאמריקאים אמרו שהסכסוך שלנו צריך להיות גבוה בסדר העדיפויות של הממשל. זה לעומת 73% שביקשו שמניעת טרור בארה"ב תהיה בעדיפות גבוהה, ו־64% שרוצים שמניעת הברחת סמים תהיה בעדיפות גבוהה, ו־63% שאמרו שמניעת תפוצת נשק להשמדה המונית צריכה להיות בעדיפות גבוהה.

כמו כן, גם שמירת פער הכוח, מניעת מגיפות, קוריאה הצפונית, איראן, בלימת רוסיה, בלימת סין, מניעת התחממות גלובלית והתמודדות עם בינה מלאכותית – כל אלה ועוד חשובים יותר בעיני האמריקאים מהסכסוך הישראלי־פלסטיני.