דיוויד מרקוס, המייסד והמנכ"ל של Lightspark, נשיא PayPal לשעבר ומנהל יחידה ב-Facebook, ביקר השבוע באוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס והיה עד להפגנות הפרו פלשתיניות. לאחר שניסה לשוחח עם מספר מפגינים, היה כ"כ מזועזע שהיה חייב לכתוב על חוויותיו האישיות מן ההפגנה. 

הסלמה בארה"ב: ההפגנות הפרו-פלסטיניות מתגברות באוניברסיטאות | צפו
הצדיעו במועל יד: ארבעה אזרחי גרמניה נעצרו מול ביתו של היטלר

הפגנות פרו פלסטיניות בארה''ב (צילום: REUTERS/Bonnie Cash)
הפגנות פרו פלסטיניות בארה''ב (צילום: REUTERS/Bonnie Cash)

בחשבון ה-X שלו מרקוס צייץ: "המפגינים מכחישים את ה-7.10 ומצדיקים בגלוי טרור. למפגינים בתוך הקמפוס יש להם אבטחה פרטית משלהם. רוב המפגינים אומרים בגלוי שהם תומכים בחמאס ושזוועות ה-7 לאוקטובר כמו אונס ורציחות, לא קרו. רובם טוענים כי המתקפה היתה מוצדקת ושימשה כמענה להתנגדות. ל-100% מהאנשים שדיברנו איתם היה את אותו נרטיב והם ניסו להאשים את ישראל בפשעים החל משנת 1948, מבלי לדעת כמעט פרטים על המציאות והעובדות בפועל". 

דיויד מרקוס (צילום: ויקיפדיה)
דיויד מרקוס (צילום: ויקיפדיה)

עוד הוסיף מרקוס בציוץ: "למרות שבאתי ושוחחתי איתם באופן רגוע, הם נהיו תוקפניים וממש כעסו. מכיוון שרבים מהם הם באמת בורים לגבי עובדות היסטוריות נוכחיות. כשהם מרגישים בשיחה שהם לא יודעים את התשובות והם הולכים להביך את עצמם, הם אומרים 'עכשיו אני הולך להפסיק לדבר איתך'. עצוב לי מאוד לראות כל כך הרבה צעירים שעברו מניפולציות במסגרת השכלה גבוהה, רובם חסרי חשיבה ביקורתית לחלוטין".