הפרלמנט העיראקי אישר אתמול (שבת) הצעת חוק חדשה נגד הומוסקסואליות וטרנסקסואליות, שכוללת עונשי מאסר כבדים של עד 15 שנים בכלא, כך דיווחה רשת הטלוויזיה האמריקאית CNN.

"מכחישים את ה-7.10 ומצדיקים בגלוי טרור": עדות נוספת מההפגנות בארה"ב
"עצוב אך הכרחי": מדוע אנדרטת השואה בלונדון כוסתה?

הצעת החוק לתיקון החוק נגד זנות משנת 1988, שהוצגה לראשונה בעיראק באוגוסט 2023, כללה במקור עונשים חמורים אף יותר, כגון מאסר עולם ומוות בשל קיום יחסים חד מיניים. על פי הדיווח, הצעת החוק החדשה אושרה בישיבת הפרלמנט שהתקיימה ביום שבת, כאשר 170 מתוך 329 מחוקקים הצביעו בעד הצעת החוק בעלת העונשים המופחתים בעקבות לחץ מצד המערב.

הפרלמנט העיראקי  (צילום: raqi Parliament Media Office/Handout via REUTERS)
הפרלמנט העיראקי (צילום: raqi Parliament Media Office/Handout via REUTERS)

יו"ר הפרלמנט העיראקי בפועל, מוחסן אל-מנדלאווי, מסר בהצהרה כי החקיקה החדשה נועדה להגן על "המרקם המוסרי" של החברה והוסיף: "אין מקום להומוסקסואליות בעיראק, ארץ הנביאים, האימאמים הטהורים והקדושים הצדיקים".

סמאר, תושבת בגדד וחברה בקהילת הלהט"ב, אמרה כי הצעת החוק החדשה היא "לא הוגנת" והדגישה כי מדובר בחלק ממגמה רחבה יותר נגד הומופוביה בעיראק. "רבים בקהילת הלהט"ב נואשים כעת לעזוב את המדינה", היא משתפת, "מרוב הלחץ שאני מתמודדת איתו, הגעתי לשלב של ייאוש. אני מעדיפה למות בדרך מאשר להישאר בעיראק".

דובר מחלקת המדינה האמריקאית, מתיו מילר, הביע דאגה מהחקיקה החדשה ואמר שהיא עלולה להגביל את חופש הביטוי במדינה. "כיבוד זכויות אדם והכלה פוליטית וכלכלית חיוני לביטחונה, יציבותה ושגשוגה של עיראק", אמר מילר, "חקיקה זו אינה עולה בקנה אחד עם הערכים הללו ומערערת את מאמצי הרפורמה הפוליטית והכלכלית של הממשלה העיראקית".