השחקן ז'ראר דפרדייה, הידוע בעיקר בצרפת, נעצר היום (שני) ונלקח לתחנת המשטרה בפריז לאחר ששתי נשים האשימו אותו בתקיפה מינית, כך דווח בסוכנות הידיעות הצרפתית (AFP).

כבר ב-23 בפברואר הוא נעצר והואשם באונס לאחר שתקף לכאורה שחקנית צעירה בביתו בפריז ב-2018. מקור משפטי אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הוא נאשם באונס ובתקיפה מינית אך לא נכלא, וכי הוא נמצא בפיקוח משפטי.

התלונות הוגשו נגדו בהקשר לתיק משנת 2018, והוא מואשם בהתנהגות מינית "בלתי הולמת" על ידי 13 נשים, כך פורסם בדו"ח חקירה שפרסם Mediapart. ההאשמות הוגשו על ידי שחקניות, מאפרים וצוות ההפקה, שחלקם דיווחו על כך באופן אנונימי, ושהתרחשו לכאורה במהלך צילומי 11 סרטים שפורסמו בין השנים 2004 ל-2022.

נזכיר כי ב-2021 נטען כי נמצא תיעוד מביתו ברובע מונפרנס היוקרתי בפריז, שבו הוא נראה מבצע אקט מיני בצעירה. המתלוננת, בתו של אחד מידידיו של השחקן, טוענת כי הוא אנס אותה פעמיים בעת שבאה לדירתו במטרה להתייעץ עמו בנוגע לקריירה שלה. לדבריה, אף שהוא כפה את עצמו עליה בפעם הראשונה שהגיעה לביתו, היא חזרה אליו שבוע לאחר מכן, משום שהייתה "במצב של הלם והתכחשות למה שקרה". גם בביקור זה, כך לטענתה, נכפו עליה יחסי מין.

השחקנית הישראלית ימית סול סיפרה ב-2017 כי תקף אותה מינית בפגישה ביניהם: בתוכנית בערוץ 10 בזמנו, היא שיתפה על התקרית המטרידה: "היה לי תפקיד בסרט עם ז'ראר דפרדייה שאמא שלי מתה עליו", סיפרה סול, "המאפרת סידרה לי איפור והוא פשוט הכניס לי יד למכנסיים, ולחש לי משהו דוחה ברמות באוזן".

"אני מאוד שמחה שאז כשהייתי בת 25, הייתי כזו חצופה ובטוחה בעצמי", הוסיפה השחקנית, "הערתי לו על זה משהו, אז הוא צחק ועשה מזה בדיחה. הם צחקו עליי בקטע של: 'מה את מתרגשת?'. אז פשוט באתי למפיק ואמרתי לו: 'שומע, אני הולכת', הוא אמר לי: 'את לא יכולה ללכת, כבר צילמנו סצנה אחת, את לא... את לא יכולה לעזוב'. אמרתי לו: 'בעיה שלך' ופשוט הלכתי".