על רקע המהומות הקשות באוניברסיטאות בארה"ב, אוניברסיטת בראון ברוד איילנד, אחת מתוך שמונת אוניברסיטאות "אייבי ליג", הודיעה אתמול (שלישי) כי תסכים לערוך הצבעה על הסטת השקעות מישראל, זאת בתמורה לפינוי מרצון של המפגינים בקמפוס.

"פרצו לבניין ושברו חלונות": סטודנט ישראלי באונ' קולומביה משחזר את רגעי האימה
תקרית בינלאומית: פלסטינים ניסו לבצע לינץ' בשגריר גרמניה | צפו

נשיאת אוניברסיטת בראון, כריסטינה פקסון, פרסמה כך: "ההרס ואובדן החיים במזרח התיכון גרמו לרבים לקרוא לשינוי משמעותי, תוך העלאת סוגיות אמיתיות לגבי הדרך הטובה ביותר להשיג זאת. בראון תמיד הייתה גאה בפתרון מחלוקות באמצעות דיאלוג, ויכוח והקשבה זה לזה".

עוד הוסיפה: "אני לא יכולה לסבול את המאהל, שהפר את מדיניות האוניברסיטה. כמו כן, חששתי מההסלמה ברטוריקה המסיתה שראינו לאחרונה ומהעלייה במתיחות בקמפוסים ברחבי המדינה. אני מעריכה את המאמצים הכנים מצד התלמידים שלנו לנקוט בצעדים כדי למנוע הסלמה נוספת".

מאהל ההפגנות באוניברסיטת קולומביה (צילום :רויטרס)

כאמור, הסטודנטים הסכימו לפנות את מאהל המחאה ולהימנע מפעולות נוספות שיפרו את קוד ההתנהגות של האוניברסיטה. בתמורה לכך, הסכימה האוניברסיטה כי חמישה סטודנטים יוזמנו לפגישה עם חמישה מחברי התאגיד של אוניברסיטת בראון כדי להציג את טיעוניהם בנוגע להסטת התרומות של האוניברסיטה מ"חברות המאפשרות ומרוויחות מרצח העם בעזה".

עוד נאמר בהודעת האוניברסיטה כי לאחר שהוועדה המייעצת לניהול משאבים באוניברסיטת בראון תספק המלצה בעניין הסטת ההשקעות מישראל, היא תובא להצבעה בתאגיד האוניברסיטה בחודש אוקטובר הקרוב.

המעצרים באוניברסיטת קולומביה (צילום: רויטרס)
המעצרים באוניברסיטת קולומביה (צילום: רויטרס)

במקביל לכך, משטרת ניו יורק פינתה הלילה בכוח עשרות מפגינים פרו פלסטינים משטח אוניברסיטת קולומביה, לאחר שאלו השתלטו על אחד המבנים בקמפוס. כזכור, נשיאת אוניברסיטת קולומביה, מינוש שאפיק, הבהירה כי המוסד האקדמי לא יפסיק את ההשקעות הקשורות לישראל, זאת על אף דרישת הסטודנטים הפרו פלסטינים שהקימו את מאהל המחאה בקמפוס.