קטאר וחמאס - הסוף?  על רק הדיווחים כי מתגבר הלחץ על המדינה המפרצית לגרש את בכירי ארגון הטרור המתגוררים בה, העיתון הערבי "א-שארק אל-אווסט", הפועל בלונדון, דיווח הבוקר (חמישי) כי בעולם הערבי מתרבות השאלות, לגבי מעבר של הנהגת חמאס מדוחא לאנקרה, לאחר שראש הלשכה המדינית, אסמאעיל הנייה, שוהה בטורקיה כבר 12 ימים.

מקורות המקורבים לחמאס אמרו לעיתון, כי מטרת הביקור באיסטנבול היא לדון בתפקיד של טורקיה בתור מדינה מתווכחות ובתפקידה של אנקרה לאחר המלחמה. לטענת המקורות, חמאס לא רוצה לגרום לקטאר למבוכה נוספת, ובכיריו יעדיפו לעזוב ולהפחית את הלחצים המופעלים עליה.

איסמעיל הנייה (צילום: רויטרס)
איסמעיל הנייה (צילום: רויטרס)

מוקדם יותר השבוע, בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק הצהיר כי ירדן תהיה היעד הבא של מנהיגי התנועה אם האחרונים יעזבו את קטאר. את האמירה הנ''ל אמר כחלק מריאיון שנתן לערוץ אל-עלאם האיראני. במהלך הריאיון התייחס אבו מרזוק לדבר השמועות על העתקת יעד החמאס לסוריה, עיראק או לטורקיה, אותה הכחיש באופן מוחלט: "כל זה רק כדי להפעיל לחץ על הקטארים". על הבחירה ביעד הירדני הוא הסביר: "בירדן יש עם מסביר פנים ונדיב שתומך בהתנגדות הפלסטינית. יש לנו מערכת יחסים טובה עם המשטר הירדני". 

בהמשך נתן את דעתו על הלחימה בעזה וקבע: "מי שמחליט ברצועת עזה ובעתיד עזה הוא חמאס. לא הגיוני שישראל תכניס 300,000 חיילים לעזה ותיכשל, ואז כל צד אחר יקבל את המילה האחרונה ברצועה".