הכתובת הייתה על הקיר: בשבועות ובחודשים שקדמו לפינוי מחנות המחאה באוניברסיטת קולומביה בניו יורק, מארגני המחאות מקרב הסטודנטים החלו להתייעץ עם ארגונים כמו "הסטודנטים הלאומיים למען צדק בפלסטין" (NSJP), כך דווח היום (שבת) ב"וול סטריט ג'ורנל". נדמה כי הסטודנטים בחנו מחאות עבר, השתתפו במפגשי הקהילה ולמדו על "מאבק קרקעות", תוך הקבלות לסכסוך הישראלי-פלסטיני.

גיורא איילנד: "עוד יתפרסם הקשר בין הבית הלבן לארגונים האיסלאמיסטים הקיצונים"
ביידן מגנה: "בשום קמפוס באמריקה לא צריך להיות מקום לאנטישמיות"

הארגון עמו התייעצו, ה-NSJP, פועל כ-20 שנה ומונה מעל 300 סניפים בארה"ב. רבים מהם סייעו בהפגנות, והארגון קורא לסטודנטים להתנגד למוסדות אקדמיים - עד שיסיגו את ההשקעות מגופים הקשורים לישראל.

ב-25 באפריל, NSJP פרסמו ברשתות החברתיות "עצות ידידותיות" למפגינים והכינו אותם להכין לבוש נוח, לביא מים וחטיף אנרגיה, ושימוש במטפחת במקרה של מעקב. בפוסט נוסף, הם כינו את המשטרה "חזירים" וייעצו כיצד לשחרר מפגינים שנעצרו במהירות. ב-29 באפריל הכריזו על סיסמה חדשה: "בלי נסיגה מהשקעות, אין טקס סיום".

כאמור, הארגון אף מעודד את המוחים במסרים מחאתיים ברשתות, שעם הזמו הפכו חריפים יותר.

תרומות ל-NSJP מתקבלות ומנוהלות על ידי "קרן וספאק", ומדובר בארגון שתמך בעבר בגופים שמפיצים אנטישמיות, כך על פי "הליגה נגד השמצה". עם זאת, נציג הקרן אמר שהם לא תיאמו או הכשירו מפגינים באופן ישיר - כך נאמר ל"וול סטריט ג'ורנל". 

לכאורה, ארגון נוסף הצטרף לתמיכה. בחודש מרץ תוכננה באוניברסיטת קולומביה הכשרה בשם "התנגדות 101" עם דוברים מ"סמידון", רשת סולידריות עם אסירים פלסטינים שמושבה בקנדה, וששיבחה את התקפת חמאס על ישראל באוקטובר. האירוע הועבר לפורמט מקוון לאחר שההנהלה אסרה אותו פעמיים בשל תמיכת המארגנים בטרור.

בנוסף, במרץ 2021, ארגון "סימידון", "Samidoun Palestinian Prisoner Solidarity", הוכרז בישראל על ידי המטה הלאומי ללוחמה כללית בטרור כארגון תומך טרור בהמלצת המטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור (מט"ל) והשב"כ.

פרופ' רוברט פייפ מאוניברסיטת שיקגו, חוקר אלימות פוליטית, צופה שהמחאות ימשכו עד הקיץ והסתיו. מנגד, סטודנטים יהודים מדווחים על אווירה אנטישמית קשה בקמפוסים. ג'ייקוב שמלץ מקולומביה אמר שהוא חש דחוי על ידי הקהילה שסירבה לגנות את האנטישמיות.

המפגינים מכחישים האשמות באנטישמיות ומציינים שחלק מהם הם יהודים בעצמם. הם טוענים להפרדה בין ביקורת לגיטימית על ישראל לבין שנאה ליהודים. עם זאת, נראה כי המחאות צפויות להימשך ולהתחזק בקמפוסים רבים ברחבי ארה"ב, תוך קבלת תמיכה מגופי שמאל רדיקליים ואקטיביסטים פרו-פלסטינים ותיקים.