המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה פרסם השבוע (רביעי) את דבריו של המנהיג העליון של איראן, עלי חאמנאי, בנוגע להפגנות בקמפוסים ברחבי ארה"ב, ברקע המשך הקריאות נגד ארה"ב, ישראל ויהודים. המנהיג העליון, נפגש עם קבוצה גדולה של מורים ומורות מתומכי המשטר לרגל יום המורה המצוין ב-1 במאי.

המחאות פרו-פלסטיניות בקמפוסים נעזרו בארגונים אנטישמים ותומכי טרור | דיווח
דאגה בקרב יהודים-אמריקאים: מדוע ביידן דוחף לעסקה לטובת חמאס?

בדבריו הדגיש חמינאי את הצורך להחדיר לתודעת הדור הצעיר את השנאה כלפי ארה"ב וישראל באופן עמוק וכן קבע שכיום נושא "עזה הוא הנושא החשוב בעולם" וכי "הציונים ותומכיהם האמריקאים והאירופים לא יצליחו להוריד את עזה מסדר היום של דעת הקהל העולם ולא משנה כמה יתאמצו". 

חמינאי הזכיר את המחאות האלימות באוניברסיטאות המערב בכלל ובארה"ב בפרט ובחר להציג את את הדברים בצורה קצת שונה מן המציאות וכך אמר: "תראו שאמריקאים לא סובלים בכלל אפילו שהראו התנגדות שקטה (התנגדות מילולית) הופגן כלפיהם יחס אלים" ותראו כיצד מתייחסים לזה. הסטודנטים באוניברסיטאות באמריקה לא הרסו מקום, לא קראו סיסמאות של הרס, לא הרגו איש, לא הציתו מקום ולא שברו אף זכוכית אחת וכך מתנהגים כלפיהם".

הוא ציין כי המסקנה שלו מן ההפגנות היא ש"יש להגביר את הלחץ על ישראל על בסיס יומי ולא להרשות שעניין פלסטין ירד מלהיות הנושא הראשון במעלה בעולם", עוד הוא הוסיף כי "פלסטין חייבת לחזור לבעלים האמיתיים שלה". הוא חזר על דבריו בעבר כי הנורמליזציה לא תפתור את הבעיה במזה"ת.

במקביל העיתון "ניוזוויק" דווח כי ראש אוניברסיטת שיראז, באיראן הציע מלגות לסטודנטים בארה"ב שגורשו בשל השתתפות בהפגנות פרו-פלסטיניות בקמפוסים. "סטודנטים ואפילו פרופסורים שגורשו או איימו בגירוש יכולים להמשיך את לימודיהם באוניברסיטת שיראז ואני חושב שגם אוניברסיטאות אחרות בשיראז כמו גם במחוז פארס ערוכות לספק את התנאים לכך," אמר, לפי סוכנות הידיעות Press TV.

עימותים בין מפגינים פרו-פלסטינים לפרו-ישראלים באוניברסיטת UCLA בלוס אנג'לס (צילום :ABC AFFILIATE KABC, רויטרס)

אודי טנא, יועץ אסטרטגי ומנהל קמפיינים בארץ ובעולם הכותב עבודת דוקטורט על ארגוני טרור ופעילותם התקשורתית ציין כי הגיע העת לפעולה משמעותית של מדינת ישראל בקמפוסים נגד איראן ושלוחותיה. לדברי טנא: "מציאות בה הדמוקרטיה החזקה בעולם לא יכולה להתמודד עם האלימות שנוקטים סטודנטים פלסטינים כנגד סטודנטים יהודים, וזאת בהדרכה ותמיכה איראנית איננה מתקבלת על הדעת.

נראה שככל שהזמן נוקף היהודים בעולם מבינים יותר ויותר כי מדינת ישראל היא המקום הבטוח ביותר עבורם. מלחמת חרבות ברזל הוציאה את השדים האנטישמיים מתאים רדיקליים רדומים רבים. המציאות בארה"ב היא רק קצה הקרחון. לצערנו אירועי האנטישמיות רק ילכו ויתגברו ועל מדינת ישראל להיערך לקליטת עלייה מאסיבית".