מחוקקים בארה"ב השוו את הפעולות האחרונות של המשטרה בהפגנות הסטודנטים הרדיקלים בקמפוסים ברחבי ארה"ב, להתנהלות המשטרה שהייתה לפני יותר מ-50 שנה בהפגנות נגד מלחמת וייטנאם. אותם מחוקקים, הזהירו את ביידן שלא לחזור על "טעות היסטורית".

ביידן מגנה: "בשום קמפוס באמריקה לא צריך להיות מקום לאנטישמיות"
קמפוסים בוערים: הסטודנטים הישראלים שנאבקים באנטישמיות בחו"ל

המחוקקת קורי בוש, ציינה בפוסט בחשבון הפייסבוק שלה את יום השנה ה-54 לאירוע הירי באוהיו, במהלכו המשמר הלאומי ירה למוות בארבעה סטודנטים שהפגינו נגד מלחמת וייטנאם ופצע תשעה נוספים. בפוסט שלה, היא השוותה את האירוע למה שהיא כינתה "האלימות המשטרית" בקמפוסים ברחבי ארה"ב.

"ביום השנה ה-54 לאותו טבח, סטודנטים ברחבי ארצנו עוברים אכזריות בגין עמידה מול מלחמה אינסופית", כתבה בוש, "המדינה שלנו חייבת ליישם את הזכויות שעליהן היא הוקמה". 

מפגינים פרו-פלסטינים בקמפוס אוניברסיטת קולומביה (צילום: Mary Altaffer/Pool via REUTERS)
מפגינים פרו-פלסטינים בקמפוס אוניברסיטת קולומביה (צילום: Mary Altaffer/Pool via REUTERS)

 
בפוסט דומה, כתב המחוקק אילהאן עומר: "לפני 54 שנים, המשמר הלאומי של אוהיו פתח באש על סטודנטים לא חמושים. לסטודנטים יש זכות להתבטא ולמחות על עוולות מערכתיות. אנחנו לא יכולים להשתיק את אלה שמביעים התנגדות, לא משנה כמה המחאה שלהם עשויה להיות לא נוחה לבעלי השלטון".

מאז 18 באפריל, יותר מ-2,100 אנשים הקשורים להפגנות בקמפוס נגד ישראל נעצרו, כאשר לפעמים הם הגיעו לקמפוסים עם אביזרים אלימים או עם נשק שלוף. מחוקקים קיצוניים אחרים, ניצלו לאחרונה את ההזדמנות לבקר את מדיניותה של ארה"ב כלפי ישראל ולעשות השוואה למעורבות ארה"ב במלחמת וייטנאם.

ברני סנדרס (צילום: רויטרס)
ברני סנדרס (צילום: רויטרס)

הסנאטור העצמאי מוורמונט, ברני סנדרס, הרחיק לכת והזהיר כי מדיניות ישראל והתגובה של ביידן להפגנות נגד המלחמה של סטודנטים "עשויות להיות הווייטנאם של ביידן". במהלך ריאיון ל-CNN, אמר סנדרס כי "אני מודאג מאוד שהנשיא ביידן שם את עצמו במצב שבו הוא הרחיק לא רק צעירים, אלא הרבה מהבסיס הדמוקרטי".