משרד החוץ הרוסי זימן היום (שני) את שגריר בריטניה במוסקבה, נייג'ל קייסי, לשיחת בירור רשמית, זאת לאחר ששר החוץ הבריטי, דייוויד קמרון, אמר כי לאוקראינה יש את הזכות להשתמש בנשק בריטי במלחמתה נגד רוסיה, כך דווח בעיתון הגרדיאן הבריטי.

בעולם זועמים על הפעולות ברפיח: "אינן חוקיות, נטיל סנקציות על ישראל"
בעקבות שיטפונות קשים: לפחות 75 בני אדם נספו בדרום ברזיל

על פי הדיווח, משרד החוץ הרוסי אמר כי דברי קמרון מכירים בכך שבריטניה לוקחת חלק מעשי במלחמה בין רוסיה לאוקראינה והזהיר כי מתקני צבא בריטיים עלולים להוות כעת מטרות לגיטימיות, הן בתוך אוקראינה והן מחוצה לה, בתגובה להתקפות על השטח הרוסי.

נזכיר כי במהלך ביקור בקייב בשבוע שעבר, אמר שר החוץ הבריטי, דייוויד קמרון, לסוכנות הידיעות רויטרס כי לאוקראינה יש את הזכות להשתמש בכלי הנשק שסיפקה לה בריטניה כדי לפגוע במטרות בתוך רוסיה וכי ההחלטה אם לעשות זאת תלויה באוקראינים.

מלחמת רוסיה-אוקראינה (צילום: רויטרס)

מוקדם יותר השבוע, דוברת משרד החוץ של רוסיה, מריה ולדימירובנה זכארובה, אמרה כי התרגילים הצבאיים של נאט"ו, שנמשכים במשך כארבעה חודשים ליד גבולות רוסיה, הם הוכחה שהברית מתכוננת לסכסוך פוטנציאלי עם מוסקבה: "כרגע, התרגיל הגדול ביותר של נאט"ו מאז המלחמה הקרה, Steadfast Defender, מתקיים בסמוך לגבולות המדינה".

זכארובה הוסיפה כי "על פי התרחיש שלהם, פעולות הקואליציה נגדנו מתורגלות תוך שימוש בכל הכלים, כולל נשק היברידי וקונבנציונלי. אנחנו חייבים להודות שהארגון מתכונן ברצינות ל'סכסוך פוטנציאלי' איתנו".