סנאטורים רפובליקנים שלחו היום (שני) מכתב לתובע הראשי בבית הדין הבינלאומי בהאג, כרים אסד אחמד קאן ואיימו עליו כי "אם תפגע בישראל אנחנו נפגע בך". כזכור, בתחילת שבוע שעבר התובע הראשי בהאג הזהיר כנגד מסע ההשמצה שמתנהל כנגדו וכנגד ביהמ"ש הפלילי הבינ"ל באופן כללי.

אמנם התובע לא התייחס מפורשות למדינה מסוימת, אבל בהינתן ההקשר והתזמון, קשה לא לראות את הקשר הישיר בין פרסום ההודעה הזו והתבטאויות ופרסומים מצד בכירים ישראלים ואמריקאים סביב השמועות שהתובע מתכוון לבקש מביה"ש להוציא צווי מעצר נגד בכירים ישראלים, וביניהם ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל.

דיווח ערבי: בחמאס החליטו להשהות את המשא ומתן
השוואה שלא במקומה: אל לנו להשוות בין זוועות ה-7.10 ובין מלחמת העולם השנייה

כרים אסד אחמד קאן התובע הראשי בבית הדין הבינלאומי בהאג (צילום: רויטרס)
כרים אסד אחמד קאן התובע הראשי בבית הדין הבינלאומי בהאג (צילום: רויטרס)

מכתב (צילום: פרטי)
מכתב (צילום: פרטי)

בכירי מערכת הביטחון הישראלית נמצאים על הכוונת בדבר הכוונה להוציא נגדם צווי מעצר. בישראל מנסים לפעול בכל הכוח לבטל או לכל הפחות לעכב את הצווים. בסוכנות הידיעות רויטרס נכתב כי בכירים אמריקניים מטילים ספק בהוכחות שישראל הציגה בכך שהיא משתמשת בנשק האמריקני בהתאם לחוק.

עד ה-8 במאי, נשיא ארה"ב צפוי לקבל דוח בנוגע לשאלה אם ישראל משתמשת בנשק האמריקני בהתאם לחוק, והדבר בהחלט עשוי להשפיע על מהלכים עתידיים כנגד ישראל. התובע הראשי (54) מונה לתפקיד התובע הראשי של בית הדין הפלילי בהאג ב־2021, כשהוא השלישי במספר שמכהן בתפקיד זה, ויחזיק בו עד ל־2030. חאן נולד בסקוטלנד למשפחה שהיגרה מפקיסטן ומשתייכת לזרם המוסלמי האחמדי.