מלחמה בעזה: מערכת ה"וול סטריט ג'ורנל" אימצה במאמר מערכת שפורסם היום (שלישי) את הנרטיב הרשמי של ישראל בנוגע לנחיצות הפעולה ברפיח. במאמר מצהירים חברי המערכת כי "בצל אירועי השבעה באוקטובר – אין לצה"ל ברירה אלא לפעול ברפיח", עוד הוסיפו: "אדריכלי הטבח ילמדו כי ביידן לא יכול להגן עליהם".

דיווח אמריקאי: "הפערים בהצעת חמאס - מינוריים" | פרטי הפשרה המלאים
"אין ברפיח משהו שישנה את המשוואה - אבל זה כל מה שנשאר לישראל"

לדברי המאמר, ההחלטה של ביידן להתנגד נחרצות לפעולה ברפיח – אליה נמלטו מרבית תושבי הרצועה, היא "קשה לעיכול, מכיוון שהדרך היחידה שבה ישראל תוכל להשיג את מטרותיה היא באמצעות פעולה כזאת. למעשה בעמדה זו ביידן תומך בניצחון של חמאס ובתבוסה ישראלית".

עם זאת, נכתב "זה עדיין לא מאוחר מדי עבור ביידן לחזור בו, ולהביע תמיכה בפעילות הצבאית ברפיח, מה שיביא לכך שהמלחמה תסתיים במהרה". 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

תקיפות צה''ל ברפיח (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')
תקיפות צה''ל ברפיח (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

צה״ל השתלט על מעבר רפיח מצידו העזתי לאחר שהלילה יצאה אוגדה 162 להתקפה על הצד המזרחי של העיר. חטיבה 401 של השריון וחטיבת גבעתי התקדמו מערבה ודרומה מגבול ישראל, ובצה"ל אישרו כי החל מהשעה שבע בבוקר מעבר רפיח העזתי נמצא בשליטה מבצעית של צה״ל. עוד אומרים בצה״ל: ״ניתקנו את מעבר רפיח מציר טנצר, כוחות של חטיבה 401 שולטים בצורה מבצעית מלאה על המעבר״. ״מצאנו כבר מספר פירים משמעותיים, הושמדה מכונית תופת שנסעה לעבר טנק״ - אמרו בצה״ל.

במהלך הלילה דיווחו הפלסטינים על תקיפות בסגנון חגורת אש ומתקפות אוויריות עוצמתיות שביצעו מטוסי חיל האוויר לעבר שכונות במזרח העיר רפיח, כאשר במקביל דווח במצרים כי עשרות עזתים ניסו לחצות את הגבול למדינה מרפיח.

אמש, כאמור, נמסר מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר כי קבינט המלחמה החליט פה אחד שישראל ממשיכה בפעולה ברפיח כדי להפעיל לחץ צבאי על החמאס במטרה לקדם את שחרור החטופים. במקביל, אף שהצעת החמאס רחוקה מהדרישות ההכרחיות של ישראל, תישלח משלחת של דרגי עבודה למתווכות בקהיר כדי למצות את ההיתכנות להגעה להסכם בתנאים שמקובלים על ישראל.