מלחמת רוסיה-אוקראינה: שירות הביטחון של אוקראינה דיווח היום (שלישי) על מעצר שני קצינים בכירים לאחר סיכול תוכנית רוסית לרצוח את הנשיא ולדימיר זלנסקי ובכירים נוספים.

ניסיון התנקשות בתימן: דובר החות'ים נפצע בבטנו משלושה כדורים
לאלמוג כהן יש פתרון ללחימה בחמאס: "הנוסחה פה היא מאוד ברורה ופשוטה"

חוקרי המודיעין הנגדי של אוקראינה טוענים כי הצליחו לסכל מזימה רוסית לחיסול הנשיא זלנסקי, כך דיווח שירות הביטחון האוקראיני (SBU). ביום שלישי, ה-SBU מסר בהודעה כי חשף רשת של סוכנים המופעלים על ידי שירות הביטחון הפדרלי (FSB) של רוסיה, אשר מטרתה הייתה להתנקש בחייהם של זלנסקי ובכירים נוספים בממשל ובצבא של אוקראינה.

על פי ההודעה, שני קצינים בדרגת אלוף נעצרו בחשד למעורבות בתוכנית החיסול. ה-SBU הוסיף כי הרשת פעלה בתיאום עם סוכנים רוסים וכי בין היעדים היו גם ראש הממשלה והרמטכ"ל האוקראיני.

פגישת ג'ו ביידן וולדימיר זלנסקי בארה"ב (צילום :רויטרס)

גורמים ביטחוניים אוקראינים ציינו כי המידע שהוביל לסיכול המזימה נאסף באמצעות האזנות סתר וחקירות של חשודים. ממשרדו של זלנסקי נמסר כי נשיא אוקראינה מודע לדיווחים וכי אבטחתו הוגברה.

ולדימיר פוטין (צילום:  Sputnik/Sergei Savostyanov/Pool via REUTERS)
ולדימיר פוטין (צילום: Sputnik/Sergei Savostyanov/Pool via REUTERS)
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין (צילום: Sergei Bobylyov/TASS Host Photo Agency via REUTERS)
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין (צילום: Sergei Bobylyov/TASS Host Photo Agency via REUTERS)

מאז תחילת הפלישה הרוסית לאוקראינה, עלו חששות לחייו של זלנסקי, שהפך לסמל ההתנגדות האוקראינית. זו אינה הפעם הראשונה שמדווח על ניסיונות התנקשות נגד הנשיא, אולם זהו האיום המשמעותי ביותר שנחשף עד כה על פי הרשויות באוקראינה. הקרמלין טרם הגיב לטענות אוקראינה בנוגע לתוכנית החיסול המיוחסת לשירותי הביטחון הרוסיים.