לפי פרסום בג'רוזלם פוסט, ארגונים יהודיים הגיבו היום (חמישי) להתבטאויותיו של נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, בראיון לרשת CNN אתמול, בו אמר כי אם יפתח צה"ל במבצע רחב היקף ברפיח, תופסת הספקת הנשק האמריקאי לישראל

מנכ"ל הוועד היהודי האמריקאי, טד דויטש, כתב ברשת החברתית X, "הנשיא ביידן לא צריך לנקוט בצעדים שעלולים לפגוע ביכולתה של ישראל למנוע מחמאס לתקוף אותה שוב ושוב - כפי שהבטיחו מנהיגיה. ארה"ב יודעת שהבסת חמאס היא קריטית לביטחונה ארוכי הטווח של ישראל ולהבסת האיום העולמי הנשקף מהמשטר האיראני ושלוחיו".

האחד מואשם כחפרפרת, השני כבעל מילים ריקות | זה מה שחושבים הישראלים על הפוליטיקאים

טד דויטש, מנכ''ל הועד היהודי-אמריקאי (צילום: רויטרס)
טד דויטש, מנכ''ל הועד היהודי-אמריקאי (צילום: רויטרס)

"חמאס הוא שהחל את הסכסוך הזה", ציין דויטש והוסיף, "חמאס הוא זה שחודש אחר חודש מסרב לקבל הצעות לשחרור החטופים ולהפסקת הלחימה. החמאס הוא זה שממשיך לסכן חיים של ישראלים ופלסטינים".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

עוד כתב המנכ"ל: "במהלך השבוע האחרון חמאס גנב סיוע הומניטרי מפלסטינים, ירה רקטות מרפיח לעבר אזור הומניטרי, הרג ארבעה ישראלים ומנע מסיוע הומניטרי להיכנס לעזה. אלפי מחבלים של חמאס עדיין נמצאים ברפיח. ישראל חייבת להיות מסוגלת למנוע מטבח השביעי באוקטובר לקרות שוב".

כמו כן, במאמר המערכת שפורסם היום בג'רוזלם פוסט בנושא, נכתב שהפסקת הסיוע האמריקאי לישראל היא "אות מדאיג לגבי נחישותה של ארה"ב לעמוד לצד בת בריתה", זאת במיוחד נוכח העיתוי המטריד. עוד נכתב במאמר: "החלטה זו של ארה"ב מעידה על מחויבות מתנדנדת, ומעלה שאלות לגבי מהימנותה כשותפה אסטרטגית". 

בג'רוזלם פוסט חוששים שההחלטה לא מייצגת שינוי טקטי זמני, אלא מסמנת אפשרות לשינוי מהותי במדיניות החוץ של ארה"ב. שינוי שכזה יכול להיות בעל השלכות גיאופוליטיות ארוכות טווח.

קולות דומים עולים בתקשורת האמריקאית. כפי שניתן לראות בעמוד השער של המגזין "ניו יורק פוסט" - עליו מתנוססת תמונת הנשיא ביידן וראש הממשלה נתניהו, עם הכותרת: "בגידה". 

''בגידה'' ביידן ונתניהו בשער ניו יורק פוסט (צילום: צילום מסך: שער ה-new york post)
''בגידה'' ביידן ונתניהו בשער ניו יורק פוסט (צילום: צילום מסך: שער ה-new york post)

ברמה ההיסטורית, ארה"ב הייתה בעלת בריתה האמיצה ביותר של ישראל, והיא סיפקה לא רק סיוע צבאי, אלא עמידה עיקשת על זכותה של ישראל להן על עצמה בפלטפורמות בינלאומיות. הקפאת הסיוע הצבאי, טוענים בג'רוזלם פוסט "היא לכל הפחות, רגע של היסוס שיריבים יכולים לנצל". החלטה שכזו יכולה להשפיע באופן דרמטי על מאזן הכוחות העדין של האזור, לחזק את יריביה של ישראל ולשבור בריתות מסורתיות. 

גם קואליציית היהודים הרפובליקנים (RJC) התייחסה לדבריו של הנשיא ברשת החברתית X וכתבה: "מדיניות המזרח התיכון של ביידן: הקלה בסנקציות על המשטר האיראני הרצחני, תוך מניעת סיוע צבאי קריטי למדינה היהודית, בעת שהיא נאבקת במלחמת הישרדות נגד טרוריסטים". לבסוף הוסיפה: "אמריקה וישראל זקוקות לדונלד טראמפ בחזרה בבית הלבן".