לאחר שפורסם מוקדם יותר השבוע כי בכיר אמריקאי אישר את הדיווחים לפיהם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן החליט להשהות העברה של נשק רב לישראל, בסרטון שעלה היום (שישי) משנת 2019, ביידן נשאל לגבי הפסקת הסיוע הצבאי לישראל וענה כי לעולם לא יפסיק את הסיוע. "המחשבה שננתק את הסיוע הצבאי לבעלת ברית האמיתית והיחידה שלנו במזרח התיכון, מגוחכת לחלוטין. אני לא מבין למה שמישהו יעשה את זה", אמר. 

ממשל ביידן עיכב משלוח נשק אמריקאי שהיה אמור לצאת לישראל
העסקה נפלה? השיחות "קרובות לפיצוץ", ראש ה-CIA יבקר בארץ

חמש שנים אחרי, נשיא ארצות הברית מאיים שלא ישלח לישראל תחמושת חיונית אם תממש את כוונתה להשתלט צבאית על רפיח. השבוע, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התראיין ל-BBC ואמר בנוגע לעצירת משלוחי פצצות במשקל טון לישראל, אמר ביידן כי הן "שימשו את ישראל להרג אוכלוסייה אזרחית בלתי מעורבת". בנוסף, איים ביידן כי "אם ישראל תפעל באזורים בהם ריכוזי אוכלוסייה צפופים ברפיח - נפסיק אספקת פצצות ופגזים נוספים".

בנימין נתניהו, ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)
בנימין נתניהו, ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)

בתגובה לכך, מנכ"ל הוועד היהודי האמריקאי, טד דויטש, כתב ברשת החברתית ה-X: "הנשיא ביידן לא צריך לנקוט בצעדים שעלולים לפגוע ביכולתה של ישראל למנוע מחמאס לתקוף אותה שוב ושוב - כפי שהבטיחו מנהיגיה. ארה"ב יודעת שהבסת חמאס היא קריטית לביטחונה ארוכי הטווח של ישראל ולהבסת האיום העולמי הנשקף מהמשטר האיראני ושלוחיו".

הפצצות במזרח רפיח  (צילום: רשתות ערביות)
הפצצות במזרח רפיח (צילום: רשתות ערביות)