נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, בוחן ברצינות את האפשרות להריץ את ניקי היילי יחד איתו - כך דיווח היום (שבת) אתר החדשות האמריקאי "אקסיוס" מפי שני מקורות המודעים לשיקולים.

ממה ארה"ב באמת פוחדת? "יש תחושה שישראל מזלזלת ולא מקשיבה"
דו"ח חסר תקדים של ארה"ב: "ישראל השתמשה בנשק אמריקאי בניגוד לדין הבינ"ל"

דונלד טראמפ: אם לא אבחר בנובמבר, המדינה תפסיק להתקיים (צילום :RSBN)

לפי האתר, טראמפ שוקל לבחור לצרף את היילי לריצה המשותפת אם יהיה משוכנע שהיא תעזור לו לזכות בנשיאות, וכן להימנע מעונש מאסר אפשרי במשפט "דמי ההשתקה" שמתנהל נגדו כרגע, ושבו הואשם בביזוי בית המשפט לאחר שהפר צו איסום פרסום תשע פעמים.

לפי רפובליקנים המקורבים לשני האישים, הם מאמינים שמדובר באינטרס הדדי של השניים להתפייס - למרות השקפותיהם השונות בכמה נושאים משמעותיים, כמו ביטוח בריאות וביטוח לאומי, המלחמה עם אוקראינה והמהלך להפוך אותה כחלק מנאט"ו (היילי בעד - טראמפ לא), והעלאת גיל הפרישה - רפורמה שהיילי הציעה וטרטמפ תקף. זאת, גם למרות היריבות ביניהם בפריימריז - נזכיר, כי לאחר שפרשה מהמירוץ היילי הכריזה כי היא לא תתמוך בטאמפ.

עם זאת, נראה שהזמנים השתנו. כיום, טראמפ מתאמץ לשלם את הוצאות המשפט ולגייס כספים להתמודדות שלו במרוץ לנשיאות נגד נשיא ארה"ב הנוכחי ג'ו ביידן. לפי "אקסיוס", להיילי יש קשרים עמוקים עם תורמים שנזהרים מהנשיא לשעבר. פיוס איתה יכול לעזור לו גם למשוך רפובליקנים בעלי השכלה בקולג', שהמשיכו להצביע עבורה גם לאחר שפרשה.

באשר להיילי, אם היא תמשיך לא לתמוך בטראמפ, והוא יפסיד בבחירות בנובמבר - חלקים משמעותיים מבסיס השמרני של הרפובליקה הדמוקרטית עלולים להאשים אותה בכך, מה שיאיים על עתידה במפלגה.

כאמור, השניים לא חסכו בביקורת זה מזה. טראמפ אמר על היילי שאין לה את "החומר הדרוש" כדי להיות נשיאה, ואילו היילי טענה שטראמפ לא כשיר להיות נשיא.

נכון לרגע זה, השניים סירבו להגיב.

ברקע לדברים, היילי עובדת על להתפייס עם יריבים לשעבר מהפריימריז - כולל סגן הנשיא לשעבר מייק פנס, שבאופן מפורש לא תמך בה או בטראמפ. זאת בנוסף לכך שביידן פונה כעת למצביעי היילי שלא רצו להצביע לטראמפ: "אם הצבעת עבור ניקי היילי, דונלד טראמפ לא רוצה את ההצבעה שלך" - נכתב בהודעה.

ניקי היילי, ג'ו ביידן, דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)
ניקי היילי, ג'ו ביידן, דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)

בתוך כך, גם מקורביו של טראמפ, כדוגמת בנו ואנשי תקשורת הנמנים כאוהדיו התנגדו למהלך של שניהם לחבור במהלך החודשים האחרונים ולא חסכו מלהגיד זאת. לאחר מכן, הנשיא לשעבר שהוא לא יבחר בהיילי אבל כן השאיר מקום קטן לתמרון: "היא בסדר, אבל היא לא מהחומר הנשיאותי. וכשאני אומר את זה, זה כנראה אומר שהיא לא תיבחר בתור סגן נשיא".