סקר בחירות חדש שפורסם היום (שני) בניו יורק טיימס קובע כי נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, ממשיך במגמה השלילית בסקרים, בעוד הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, מגדיל את הפער בחמש מתוך שש מדינות המפתח: פנסילבניה, אריזונה, מישיגן, ג'ורג'יה ונבאדה.

לאחר שקרא במרומז לשימוש באטום: בחמאס תוקפים את הסנאטור האמריקאי
הוריקן תקשורתי בכל העולם: "האירוויזיון הכי פוליטי אי פעם"

במדינות הדרום המתנדנדות טראמפ ממשיך להוביל, כאשר במדינות הצפון הוא מוביל בשתיים ומפסיד באחת. על מנת לשוב ולזכות בנשיאות ארצות הברית, ג'ו ביידן זקוק לניצחון בכל אחד משלושת המדינות הצפוניות, בעוד טראמפ יזדקק ככל הנראה לאחת מהן בלבד.

טראמפ וביידן מחליפים קללות במהלך העימות הסוער (צילום: רויטרס)

עוד עולה בסקר של הניו יורק טיימס כי ההתנגדות לביידן בתוך המפלגה הדמוקרטית גוברת, בעיקר מהצד האנטי ישראלי. על פי הנתונים, 13% מתומכיו של נשיא ארה"ב אמרו שלא יצביעו לו פעם נוספת. רובם בשל תמיכתו בישראל במהלך המלחמה בעזה, בעוד 17% מהם אמרו שלא יעשו זאת משום שלדעתם ביידן איננו מעביר מספיק סיוע לישראל.

בחירות בארצות הברית (צילום: REUTERS/Loren Elliott)
בחירות בארצות הברית (צילום: REUTERS/Loren Elliott)

כזכור, לאחר איומו של הנשיא האמריקאי המכהן ג'ו ביידן לצמצם העברת נשק לישראל בצורה משמעותית במקרה שתהיה פעולה צבאית נרחבת ברפיח, טראמפ האשים את ביידן שהוא "לוקח את הצד של הטרוריסטים האלה, בדיוק כפי שצידד בהמון הרדיקלי שהשתלט על הקמפוסים במכללות שלנו", בהתייחס לסערת ההפגנות הפרו-פלסטיניות של המוחים בקמפוסים בארה"ב, אותם כינה "פרו-טרוריסטים", וטען שתורמיו של ביידן הם אלו שמימנו אותם.