ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (ראשון) עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן בלשכתו בירושלים. במהלך הפגישה דנו השניים בהמשך המלחמה ברצועת עזה, במגעים להשבת החטופים ובגזרה הצפונית

אחרי כשנה וחצי: דוברו של נתניהו עוזב
"משקר במצח נחושה": השר שיקלי סוגר חשבון עם ראש הממשלה לשעבר

לפי ארה"ב, "סאליבן ערך פגישות קונסטרוקטיביות עם יורש העצר של סעודיה מוחמד בן סלמאן, ותדרך את נתניהו בעניין, בנוסף לשיחות על המלחמה ברצועת עזה". בהודעה האמריקנית נמסר עוד כי סאליבן שוחח עם נתניהו על "הפוטנציאל שעשוי להיות זמין כעת לישראל, כמו גם לעם הפלסטיני", בעקבות הפגישות שערך בסעודיה. כמו כן, השניים שוחחו על הצורך בהפחתה של הרג האזרחים ברצועה.

בהודעה שיצאה מהבית הלבן נכתב עוד כי "היועץ לביטחון לאומי אישר מחדש את הצורך של ישראל לחבר את הפעולות הצבאיות שלה לאסטרטגיה פוליטית שתוכל להבטיח תבוסה מתמשכת של חמאס, שחרור כלל החטופים ועתיד טוב יותר עבור עזה". לצד זאת, סאליבן הדגיש את עמדתו הקבועה של הנשיא ג'ו ביידן בעניין הפלישה לרפיח.
  
עוד נכתב בהודעה כי "סאליבן הציע שורה של צעדים קונקרטיים להבטחת גלים נוספים של סיוע לעזה, כולל דרך כל המעברים הזמינים, ודרך המסדרון הימי ההומניטרי הרב-לאומי. מר סאליבן ועמיתיו דנו גם בצעדים לבניית מנגנון ניתור יעיל יותר כדי להבטיח שעובדים הומניטריים יוכלו לספק סיוע בבטחה לנזקקים ולהקים מסדרונות קבועים בתוך עזה כדי להבטיח שהסיוע יוכל להגיע לכל הנזקקים ברחבי עזה".

בפגישה השתתפו גם השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר, ראש המל"ל צחי הנגבי והשליח המיוחד של נשיא ארה"ב לענייני המזרח התיכון ברט מקגורק.