סרטוני חטיפת התצפיתניות והעדות המזעזעת של מחבל הנוח'בה שמעיד שאנס ורצח עם בני משפחתו נשים בעוטף עזה ב-7 באוקטובר מעוררים תגובות סוערות בעולם.

ריח המוות: החייל חפר ביידים ומצא את גופות החטופים | תיעוד מג'באליה
הסכנה הנסתרת: כך חמאס מתכנן להפוך את ההפסד שלו לניצחון | ג'קי חוגי

תגובות קשות רבות נרשמו בקרב גולשי ה"דיילי מייל", שחשף היום את הסרטון מחקירת המחבל. "לא יכולתי להמשיך לקרוא, הלב שלי לא עומד בזה", כתבה אחת הגולשות, "התיאורים של המחבלים על הזוועות שביצעו מזעזעים. איך בני אדם יכולים לבצע מעשים כאלה? אני לא מאמינה בדין וחשבון אחרי המוות, אז הם צריכים לשאת בתוצאות מעשיהם עכשיו".

גולש נוסף מגרמניה כתב: "איך אפשר לבוא בטענות לפעולות שישראל עושה בניסיון להחזיר את החטופים שלה אחרי שנחשפים לזוועות כאלו? המשפחות צריכות למצוא דרך להתמודד עם האימה. הם חייבים להחזיר את הקרובים שלהם". עמדה דומה ביטא גולש נוסף מצפון אנגליה: "ואנשים עוד תוהים למה ישראל הגיבה כמו שהגיבה. אני לא יכול להבין אלימות, אבל אני יכול להבין תגובה".

צוות זק''א בעוטף לאחר הטבח (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)
צוות זק''א בעוטף לאחר הטבח (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)

גולשים רבים קשרו בין הדברים למצב הפוליטי בבריטניה, שהולכת בקרוב לבחירות דרמטיות שעשויות להסתיים במהפך ובעלייה של הלייבור לשלטון. "בקרוב אנשים עם מנטליות כזאת יגיעו גם אלינו, הלייבור הודיעה שהיא רוצה לקלוט פליטים פלסטינים", כתב גולש אחד, ואחר הוסיף: "השמיעו את דבריו של המחבל ברמקולים בהפגנות מחוץ למשרדי מפלגת הלייבור".

"זה לא הגיוני שמישהו יוכל לתמוך בפלסטין בכל צורה שהיא. צריך לכתוש אותם עכשיו. זו הדרך היחידה למנוע מדבר כזה לקרות שוב בעתיד. לפחות ישראל מזהירה אותם מפני התקפות ומציינת היכן הן יתרחשו", כתב גולש אמריקאי.

"אלו פשעי מלחמה. אמל קלוני ושותפיה שימו לב. אני לא חושב שנתניהו עשה דבר כזה", כתב גולש בריטי ואזכר את רעייתו של השחקן ג'ורג' קלוני, עורכת דין ופעילה חברתית בריטית ממוצא לבנוני שהייתה בין שמונת המומחים שמונו לחקור את פשעי המלחמה והמליצה לתובע הכללי בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג להוציא צווי מעצר נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט.

גלנט ונתניהו (צילום: דנה קופל, פול (פלאש 90))
גלנט ונתניהו (צילום: דנה קופל, פול (פלאש 90))

עיתונים ברחבי העולם דיווחו בהרחבה גם על סרטון חטיפת התצפיתניות הקשה שפורסם אתמול. "פראי אדם", כתב ה"ניו יורק פוסט" בשער העיתון. "הסרטון המחריד שפורסם מציג חמש חיילות ישראליות מכוסות בדם ומוקפות בגופות חבריהן שנטבחו, סופגות איומים באונס ואז נלקחות לעזה על ידי מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר. בסרטון המזעזע ניתן לשמוע את הטרוריסטים מתמוגגים ומכריזים על תוכניותיהם לתקוף מינית את החיילות", נכתב.

שער ''הניו יורק פוסט'' (צילום: צילום מסך)
שער ''הניו יורק פוסט'' (צילום: צילום מסך)

"העולם עושה בדיוק מה שהמחבלים עושים", זעקה הכותרת של עיתון ה"בילד" הגרמני, שפרסם גם הוא את תמונות התצפיתניות הפצועות והמפוחדות. אתר העיתון אף העלה תמונה של מחבל שנראה מרים את אצבעו כמסמן ניצחון לצד אחת מהחיילות שנחטפו.

גם ב"דיילי מייל" הקדישו כתבה לנושא וציינו בין היתר כי בסרטון אחד המחבלים נשמע צועק לעבר התצפיתנית נעמה לוי: "כלבות, נדרוך עליכן". בתגובה השיבה לו לוי: "יש לי חברים פלסטינים".