סוכנות זכויות האדם של האו"ם מעריכה כי קיים חשש להפרות זכויות אדם ופשעי מלחמה מצד צה"ל וחמאס שהתרחשו במהלך מבצע חילוץ ארבעת החטופים בשבת האחרונה.

חציית גבול וירי אזהרה: המתיחות בין דרום קוריאה לצפון קוריאה עולה שלב
הרומן בין רוסיה לאיראן נגמר? ההודעה התמוהה שיצאה ממוסקבה

הסוכנות ציין כי קיימת דאגה באשר להפרת מספר זכויות הנוגעות לפרופורציונליות, אבחנה וזהירות בכל הנוגע להפצצות שהיו חלק מהמבצע, עוד הוסיף דובר המשרד, ג'רמי לורנס, כי הפקדת חטופים באזורים מאוכלסים בצפיפות מסכנת עוד יותר את חייהם של החטופים והגרים באזור.

גורמי בריאות פלסטינים אומרים שלפחות 274 פלסטינים, בהם עשרות נשים וילדים, נהרגו במבצע. לורנס אמר כי קבוצות חמושות פלסטיניות המחזיקות בני ערובה באזורים מאוכלסים בצפיפות מציבות את חייהם של האזרחים הסמוכים והחטופים ב"סיכונים נוספים" מהפעולות האיבה.

"זה היה קטסטרופלי, האופן שבו זה בוצע בכך שאזרחים - שוב - נתפסו באמצע כל זה", הוסיף לורנס, בהתייחס הן למבצע הצבאי הישראלי והן לסכסוך בן יותר משמונה חודשים שהחל ב-7 באוקטובר.

בהתייחס לסבל שעמד בפני החטופים ובני משפחותיהם, אמר: "העובדה שארבעה בני ערובה חופשיים כעת היא חדשות טובות מאוד. בני הערובה האלה לא היו צריכים להיחטף מלכתחילה. זו הפרה של המשפט ההומניטרי הבינלאומי. יש לשחרר אותם. כולם. מיד.".