הנשיא הסורי בשאר אל-אסד יצא היום (רביעי) לראשונה מסוריה מאז תחילת מלחמת האזרחים, על מנת להיוועד עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. אסד הודה לפוטין על תמיכתו הצבאית בכוחות המשטר בסוריה, כך על פי תמליל השיחה ביניהם שפורסם באתר האינטרנט של הקרמלין.
פוטין טען כי רוסיה מוכנה לנסות לנסח פתרון פוליטי בעבור סוריה, וכי תעבוד על כך עם כוחות עולמיים אחרים המעוניינים בפתרון פוליטי שקט למלחמת האזרחים המשסעת את המדינה.
אסד אמר לפוטין: "אני מבקש להביע הכרת תודה גדולה למנהיגות של הפדרציה הרוסית ולעם הרוסי על העזרה שהם מעניקים לסוריה. תודה על כך שאתם תומכים באחדות ובעצמאות של סוריה. הצעדים הפוליטיים שננקטו על ידי הפדרציה הרוסית מאז תחילת המשבר לא הרשו לאירועים בסוריה להתפתח לכדי נרטיב טרגי".

פוטין אמר כי ההתפתחויות החיוביות בחזית הצבאית בסוריה בכוחן לספק בסיס לפתרון פוליטי ארוך טווח, שיכלול את כל הכוחות המעורבים בקונפליקט, החל בקבוצות אתניות וכלה בקבוצות דתיות.

כזכור, אתמול (שלישי) נהרגו  לפחות שלושה חיילים רוסים, אשר לחמו בצד כוחות משטר אסד בסוריה, וחיילים נוספים נפצעו כאשר פגז פגע בעמדתם בלטקיה. זהו המקרה הראשון המתועד של חיילים רוסים שנהרגו בסוריה, מאז שרוסיה החלה את התקיפות האוויריות שלה ב-30 לספטמבר, אשר אמורות לתמוך בצבא משטרו של אסד.

הקרמלין הכחיש את קיומם של לוחמים רוסים על אדמת רוסיה, אך הודה כי ישנם מאמנים ויועצים אשר עובדים בצמוד לצבא המשטר וכי יש כוחות המגנים על בסיסי רוסיה במערב סוריה. עוד נאמר כי אינו מתכוון לגייס או לשגר לוחמים רוסים לשטח הלוחמה בסוריה.