שוב מקרה ירי של שוטר באדם שחור בארצות הברית. משטרת סנט אנתוני שבמדינת מינסוטה חוקרת מעורבות של קצין משטרה בירי שהותיר הרוג כתוצאה מכך. קצין המשטרה חשוד כי ירה על זרועו של האזרח, פילנדו קסטיל (32), בעת שביקש ממנו להציג את רישיון הנהיגה שלו. הוא נורה לאחר שאמר לשוטר כי הוא נושא אקדח ברשיון. תיעוד של האירוע הועלה לרשת החברתית ויצר הד נרחב. 



הירי בוצע אתמול בסביבות השעה 21:00 שעון ארה"ב וגרם להפסקת התנועה בציר מרכזי בעיר. חברתו של קסטיל, דיימונד ריינולדס, צילמה את הרגעים שלאחר הירי  ולאחר מכן אמרה כי "קציני משטרה לא צריכים להרוג אזרחים ללא סיבה". לדבריה, קסטיל נורה לעיניה ולעיני בתה בת ה-4. "שום דבר בשפת הגוף שלו אמר 'תהרגו אותי'", אמרה.



ממשטרת סנט אנתוני נמסר כי גבר שחור בלתי מזוהה נפצע במהלך ביקורת תנועה. הוא נלקח לבית החולים, שם מת מאוחר יותר. 

תחילת הסרטון הקשה לצפייה, שצולם על ידי בת זוגו של קסטיל, דיימונד ריינולד, תועד האירוע בו ניתן לראות את בת זוגתו לאחר המקרה כשקסטיל שותת דם בתוך הרכב לאחר שיצא החוצה לבדוק את הפנס האחורי והשוטר אמר כי יש לו אקדח. "ניסיתי להוציא החוצה את תעודות הזהות מהארנק, הוא עדכן את הקצין כי יש עליו אקדח ברישיון ובזמן שהוא שלח את ידיו על מנת לספק לו את רישיון הנהיגה הקצין ירה בו בזרוע", אמרה בת זוגו. 



מושל מינסוטה מארק דייטון, אמר כי חקירה מדינתית החלה וכי הוא ביקש ממשרד המשפטים האמריקאי לבצע חקירה עצמאית. " התנהגות כזאת אינה מקובלת", אמר. עשרות מפגינים התכנסו  ליד אחוזת המושל בסנט פול, שם דיבר דייטון בפני עיתונאים ביחד עם ריינולדס ופעילי זכויות אזרח. בעת דבריו צעקו מפגינים "רצח".

לדברי ריינולדס, השוטרים לא הגישו סיוע רפואי לקסטיל וכי היא נאזקה וכי ביתה תושאלה בנפרד ממנה. "התייחסו אלי כמו לפושעת", אמרה ריינולדס מחוץ לבית הנבחרים של מינסוטה. "התייחסו אלי כמו לזאת שעשתה את זה. הם היו מאד גזענים כלפי, כאילו זאת היתה אשמתי".

מחלקת המשפטים של ארצות הברית מסרה הודעה כי היא תבדוק האם הקצין עשה שימוש מופרז בכוח ושהקצין המעורב בפרשה נשלח לחופשה מנהלית עד שיתבררו פרטי המקרה. 





האירוע קרה כמה שעות לאחר שמחלקת המשפטים האמריקנית הודיעה כי תיפתח חקירה כנגד שני שוטרים שפגעו באופן אנוש בגבר שחור בלואיזיאנה. בעבר אירעו מקרי ירי נגד גברים ממוצא אפרו אמריקאי במקומות רבים באמריקה, כמו מיזורי, בולטימור בניו יורק, והם היו תחת בדיקה משמעותית של גורמי חקירה בארה''ב.