דוח ה-FBI בנוגע להאשמות בתקיפה מינית נגד המועמד לבית המשפט העליון האמריקאי, השופט ברט קוואנו, מעורר הערב (חמישי) תגובות סוערות במערכת הפוליטית האמריקאית. בעוד שהרפובליקנים בסנאט אומרים כי הדוח לא מצא הוכחות לטענות נגד קוואנו, הדמוקרטים תוקפים את התנהלות הבולשת, בה הביעו אמון עד לא מזמן בנוגע לחקירת רוסיה. 

מנהיג המיעוט הדמוקרטי בסנאט, צ'אק שומר, אמר כי "חששנו שהתהליך המוגבל ימנע מה-FBI מלהשיג את כל העובדות. עתה משקיבלנו תדרוך על המסמכים, פחדינו התממשו". דיאן פיינסטין, הסנטורית הדמוקרטית שקיבלה בחודש יולי את מכתבה של כריסטין פורד, המתלוננת נגד קוואנו, טענה כי דוח הבולשת הפדרלית הוא תוצר של "חקירה שלא הושלמה".

המחוקקת אמרה כי "החלק הכי חשוב בדוח הזה הוא מה שלא נמצא בו". פיינסטין עוררה ביקורת חריפה מהרפובליקנים מפני שחשפה את קיומו של המכתב חודשיים לאחר שקיבלה אותו, זמן קצר לפני ההצבעה על המינוי. הסנטור הדמוקרטי אד מארקי תקף גם הוא את דוח ה-FBI ואמר: "זה ברור שזה טיוח".
מנגד, הסנטור הרפובליקני ג'ף פלייק, שאילץ את ועדת המשפט לתמוך בחקירת ה-FBI בנוגע לקוואנו, אמר כי היא "לא מצאה מידע מאמת נוסף" להאשמות נגדו. הסנטורית הרפובליקנית סוזן קולינס אמרה כי חקירת הבולשת של קוואנו נראית "מעמיקה מאוד". 

הסנטור צ'אק שומר. צילום: רויטרס
הסנטור צ'אק שומר. צילום: רויטרס


הסנטור הרפובליקני בוב קורקר אמר כי הוא מתכנן להצביע בעד מינויו של קוואנו. "חקירת הרקע מצאה אפס אימות להאשמות שנעשו. אני מתכנן להצביע בעד השופט קוואנו ומאמין כי הוא יאושר בקרוב מאוד", אמר קורקר.

העורך הפוליטי של רשת CNN, דיוויד צ'ליאן, אמר בשידור כי "המשחק נגמר" וכי מינויו של קוואנו לבית המשפט העליון נראה ודאי כעת בעקבות דברי הסנטורים הרפובליקנים. "אנחנו לא יודעים איך קולינס תצביע אבל לפי כל הסימנים זה נע לכיוון אישור מינויו של קוואנו".

יו"ר ועדת המשפט של הסנאט, צ'אק גראסלי, אמר מוקדם יותר כי החקירה "לא העלתה רמז לפעילות לא נאותה מצדו של קוואנו". בנוסף לכך אמר הסנטור הרפובליקני כי החקירה לא הציגה דבר שחברי הוועדה לא ידעו קודם לכן. 
גם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס לחקירת ה-FBI וכתב בציוץ כי קוואנו זכה ליחס "קשה ולא הוגן", וכי לא ייתכן "שחיים ייהרסו על ידי ההאשמות המרושעות וחסרות הכבוד של הדמוקרטים". טראמפ הוסיף ואמר כי "היחס הלא הוגן כלפי קוואנו" יביא לעלייה בכמות המצביעים הרפובליקנים בבחירות האמצע הצפויות בנובמבר. 

בנוסף לכך, בדיווח של הוול סטריט ג'ורנל מהבוקר נאמר כי הבית הלבן לא מצא כל הוכחה לטענות כנגד קוואנו, על פי הדיווח, המצטט מקורות המקורבים לפרשה, הבית הלבן עבר על ממצאי חקירת ה-FBI ולא נמצאו בה הוכחות כלשהן לטענות נגד השופט הפדרלי.