על רקע ההסלמה: ליברמן הורה על צמצום מרחב הדיג ברצועת עזה


בתום התייעצות ביטחונית עם גורמי הביטחון הורה שר הביטחון אביגדור ליברמן על צמצום מרחב הדיג ברצועת עזה מ-9 ל-6 מייל ימי. ממשרד הביטחון נמסר כי ההחלטה הגיעה בעקבות ההתפרעויות האלימות בסוף השבוע על הגדר, הניסיונות לפגוע בכוחות צה"ל ולהוציא משטי התרסה. ליברמן אף הנחה להיערך לקראת נקיטת צעדים נוספים במידה והאירועים האלימים ימשכו. ההחלטה מגיעה כיומיים לאחר ההודעה על תגבור הכוחות של צה"ל בדרום הארץ ופריסת סוללות של מערכת "כיפת ברזל".
כזכור, אמש קרא ליברמן לחמאס למנוע את הפרות הסדר על הגדר ואיים כי אם ימשיכו ההתפרעויות וההצתות, לישראל לא תהיה ברירה אלא להגיב ולפעול צבאית ברצועה. אולם, אזהרותיו של לא נענו, ואמש הפרו אלפי פלסטינים את הסדר סביב רצועת עזה זה שבוע נוסף. כ-20 אלף פלסטינים התפרעו במספר מוקדים לאורך הגדר, הבעירו צמיגים והשליכו עשרות מטענים, רימונים ואבנים לעבר כוחות צה"ל באזור גדר המערכת במסגרת "צעדות השיבה".

לכתבה המלאה

ליברמן. האיומים לא עזרו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


דיווח: קטאר קיבלה אישור מישראל להעביר כספים לרצועת עזה


עיתון הלבנוני "אל-אחבאר" דיווח הבוקר כי קטאר החלה בהעברת כספים דרך ישראל לרצועה, תוך כדי עקיפת סמכויות יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. במקביל לשיחות שעורך חמאס עם המצרים בקהיר, שיימשכו על פי דיווחים מקומיים גם בשבוע הקרוב, קטאר החלה בהזרמת כספים לרצועת עזה באישור של האו"ם, ארצות הברית וישראל, כאשר ברקע הודעת ראש הממשלה בנימין נתניהו שאבו מאזן "חונק" את הרצועה. 
העיתון מסביר את הכוננות הצבאית שהוכרזה בדרום, כולל פריסת סוללות כיפת ברזל. על פי הדיווח, מצרים העבירה למשלחת חמאס את החשש של ישראל, שעל פי המידע  המודיעיני הפלגים הפלסטינים מתכננים לצאת למבצע צבאי גדול על גבול הרצועה, דבר שהביא את ישראל לבקש מקטאר לפעול ולעקוף את סמכויות הרשות הפלסטינית בסוגיית החשמל, ולהעניק אור ירוק למימון תחנת הכוח היחידה ברצועה.

לכתבה המלאה



אמיר קטאר. החלו בהזרמת כספים לרצועת עזה באישור של האו"ם, ארה"ב וישראל. צילום: רויטרס



גורמים מאמינים שחקירת נתניהו חיזקה את תיק 2000; לוין ואלקין מסרו עדות


אין עצם? גורמים המעורים בחקירות תיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו הביעו אמש שביעות רצון מחקירת ראש הממשלה שנערכה מוקדם יותר היום ואמרו כי היא מקדמת את מטרתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לאחד את שלושת התיקים שנחקרים נגד ראש הממשלה, תיקי 1000, 2000 ו-4000 לכדי תיק אחד.
במקביל לכך נודע כי במקביל לחקירתו של נתניהו זומנו שר התיירות יריב לוין והשר לאיכות הסביבה זאב אלקין לתת עדות פתוחה במשרדי להב 433, וחלק מהשאלות אף התכתבו עם המתרחש במהלך חקירת ראש הממשלה. יש לציין כי זוהי לא הפעם הראשונה שהשניים נתנו עדות במסגרת חקירות נתניהו, והם נתנו עדות פתוחה בעבר.

לכתבה המלאה

בנימין נתניהו. שביעות רצון מהחקירות שלו. צילום: AFP


תיק סגור: סוזן קולינס הודיעה על תמיכתה במועמדות קוואנו, שיהפוך לשופט עליון

אם לא תהיה הפתעה דרמטית של הרגע האחרון, 51 סנאטורים אמורים לאשר הלילה את מינויו של ברט קוואנו, השופט השני שטראמפ יצליח להכניס לבית המשפט העליון בתוך פחות משנתיים. הסנטורית הרפובליקנית המתנדנדת סוזן קולינס הודיעה אמש על בימת הסנאט כי בכוונתה לתמוך במועמדותו של קוואנו בהצבעה. תמיכתה מבטיחה למעשה את מינויו של קוואנו לתפקיד, מינוי לאחד התפקידים החשובים והמשפיעים במערכת הפוליטית האמריקאית, שייתן למפלגה הרפובליקנית שליטה בבית המשפט העליון, אולי אף לעשרות שנים.
 
 48 סנאטורים, כולם דמוקרטים, אמורים להתנגד למינוי, בעוד הסנאטורית הרפובליקנית, ליסה מרקאוסקי, הודיעה כי היא מתכוונת להימנע, היחידה ממפלגתה שלא התייצבה מאחורי מועמד הנשיא. מדובר בהצבעה הצמודה ביותר על מינוי של שופט מאז 1881, אז הוכרעה הבחירה של חודו של קול. 

לכתבה המלאה

הפגנה נגד ברט קוואנו. הסאגה מתקרבת לסיום. צילום: רויטרס
הפגנה נגד ברט קוואנו. הסאגה מתקרבת לסיום. צילום: רויטרס


 עם מטפחת לראשה: תמונה עדכנית של אסמה אסד הנלחמת בסרטן פורסמה ברשתות החברתיות

פעילים ברשתות החברתיות בסוריה פרסמו תמונה חדשה של אסמה, רעיית נשיא סוריה בשאר אסד, חודשיים לאחר שחשפה כי היא נאבקת בסרטן השד. על פי הפעילים, התמונה מראה את אסד כשהיא עם כיסוי ראש וגופה חלש, כנראה עקב הטיפול הכימותרפי. 
 
הפרסום עורר תגובות מעורבות ברשת, בדומה לכל דיווח שנוגע למחלתה של אסד, ונעו בין איחולי החלמה לבין אלה שכתבו שזו נקמת האל עקב הרג מאות אלפי סורים על ידי בעלה במהלך שבע וחצי שנות המלחמה האזרחית שקרעה את המדינה. ״זוהי נקמת האל״, כתב תאמר טורקמני. במקביל כתבו אחרים, ״אוהבים אותך, גברת היסמין״, ״תלחמי במחלה כדי לחגוג איתנו את השחרור של סוריה, כפי שהבטחת״, ועוד. 

לכתבה המלאה