נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, עקץ היום (ראשון) את שר ההגנה האמריקאי, ג'ים מאטיס, בראיון בתכנית "60 דקות" ב-CBS, כאשר כינה אותו "סוג של דמוקרט". המנהיג האמריקאי אמר כי הוא לא בטוח שמאטיס יתפטר מתפקידו בקרוב, אך ציין כי הוא עשוי לעשות זאת, וטען כי הוא רואה בו "סוג של דמוקרט". 

"יכול להיות שהוא מתכנן לעזוב", אמר טראמפ, לפי הפרומו לתכנית הוותיקה. "אני חושב שהוא דמוקרט, אם אתה רוצה לדעת את האמת", אמר נשיא ארה"ב למראיינת, והוסיף: "אבל הגנרל הוא בחור טוב. אנחנו מסתדרים טוב מאוד, אך הוא עשוי לעזוב". 

לפני כחודש פורסם ב"ניו יורק טיימס" כי על פי גורמים רשמיים בבית הלבן ומחוצה לו, טראמפ שוקל לפטר את הגנרל לשעבר לאחר בחירות אמצע הקדנציה לסנאט ולבית הנבחרים בנובמבר, בהן ייקבע איזו מפלגה תשלוט בקונגרס.
הגורמים סיפרו כי טראמפ מעוניין למנות מישהו שיזדהה יותר עם השקפתו ועמדותיו המדיניות, אדם שיהיה דומה למזכיר המדינה מייק פומפאו, שיש לו חזון משותף ודומה לשל טראמפ בסוגיות בוערות כמו קוריאה הצפונית ואיראן.

עוד נאמר בדיווח, כי "מאטיס החל להטיל ספק באפקטיביות של החלטת הנשיא לפרוש מהסכם הגרעין עם איראן, שנעשתה בניגוד לעצתו, וכי הוא אמר לעוזריו שהוא עדיין לא רואה כל שינוי בהתנהלותה של איראן מאז שטראמפ פרש מן ההסכם".