מחריף החיכוך בין מפלגת הלייבור בראשותו של ג'רמי קורבין לבין הקהילה היהודית בבריטניה. בימים האחרונים הביעו ראשי הקהילה זעם רב על קורבין ועל עוזרו ומזכיר המפלגה, ג'ון מקדונל, לאחר שהתברר כי המפלגה ביטלה הזמנת פעילים ועיתונאים יהודים לכנס שאורגן על ידה לקראת הבחירות בלונדון.



כמה פעילים יהודים שקנו כרטיסים מבעוד מועד לאירוע ותכננו לדבר במהלכו ולמחות על גילויי אנטישמיות במפלגה, הוכו בתדהמה כאשר קיבלו הודעה כי הכרטיסים שקנו מבוטלים. על פי דיווח בעיתון "אינדיפנדנט", הפעילים טוענים כי לא ניתנה להם סיבה לביטול המפתיע. עוד דווח כי בעקבות המחאה שהתעוררה בקרב ראשי ארגונים יהודים, הורשו לבסוף כמה עיתונאים יהודים להיכנס לאירוע תמורת תשלום שווה ערך לכמה עשרות שקלים: "הענשת חברי מפלגת לייבור ממוצא יהודי הוא אירוע גזעני ומביש", טען אחד הפעילים.



על פי הדיווחים, בין אלו שכן הוזמנו לאירוע הייתה ג'ני מנסון, יו"ר הקול היהודי הקונסרבטיבי, שמעוניינת להיבחר כחברת פרלמנט. פעילים יהודים רבים מתחו ביקורת חריפה בעבר על מנסון, שמגינה על אישים המואשמים באנטישמיות. בעבר הגנה מנסון על ראש עיריית לונדון לשעבר, קן לוינגסטון, שהושעה ממפלגת הלייבור בשל התבטאויות אנטשימיות שהשמיע ומאוחר יותר אף עזב את המפלגה בשל כך.



מנגד טענו מארגני הכנס כי ביטול הזמנת פעילים יהודים לאירוע נבע בשל חשש מהפרעות לא רצויות במהלך הדיונים של המפלגה.



יצוין כי בחודשים האחרונים ישנה התייחסות נרחבת בבריטניה לטענות הקהילה היהודית שלפיהן מפלגת הלייבור והעומד בראשה מגלים יחס עוין ליהודים ולישראל. למרות הכחשתו של קורבין, רק לאחרונה נחשפו תמונות מ־2015 שבהן הוא נראה ליד אנדרטה לזכר המחבלים באולימפיאדת מינכן. שלשום פורסם בצהובון "סאן" כי קורבין טוען שהאיחוד האירופי תומך בישראל אך ורק בגלל השואה. "נרטיב השואה מנהל את תמיכת אירופה בישראל", צוטט קורבין, "ומונע את הקמתה של מדינה פלסטינית".



בתוך כך, מועדון הכדורגל צ'לסי אישר להטיס את אוהדי הקבוצה לביקור וסיור לימודי במחנה ההשמדה אושוויץ בפולין. מטרת הנסיעה היא לנסות לצמצם את תופעת האנטישמיות בקרב חלק מהאוהדים. בחודש אפריל מתכננים בקבוצה לשלוח משלחת מטעמם שתשתתף במצעד החיים, ונוסף על כך, אוהדי המועדון צפויים להיפגש עם ניצולי שואה.