נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התראיין לתכנית "60 דקות" של רשת CBS, ששודרה הלילה (שני) והתייחס בין היתר לשינויי האקלים וההתחממות הגלובלית, ובתוכם גם להוריקן "מייקל" שהותיר אחריו הרס רב. בעבר טען טראמפ כי אלו סיפורי מעשיות, אולם כעת כשנשאל האם הוא עדיין חושב כך, אמר כי "אני חושב שקורה משהו. משהו משתנה כרגע, והוא ישתנה שוב בחזרה. אני לא חושב שזה מעשייה, אני חושב שיש כנראה הבדל. אבל אני לא יודע האם השינויים נגרמים כתוצאה ממעשיו של האדם. אני לא רוצה להשקיע טריליוני דולרים ולאבד מליוני מקומות עבודה, לא רוצה להיות בעמדת נחיתות".

הלוואי שיכולת לנסוע לגרינלנד ולראות את הקרחונים הענקיים שפשוט נופלים לתוך האוקיינוס ומרימים את מפלס הים.
"את לא יכולה לדעת אם זה היה קורה גם בלי בני האדם. אני לא מכחיש את שינויי האקלים, אבל המצב בהחלט יכול לחזור בחזרה. אנחנו מדברים על מליונים של שנים. אומרים שבעבר היו לנו סופות הוריקן גרועות בהרבה ממה שהיה לנו עם הוריקן 'מייקל'". 

כשהשיבה המראיינת לסלי סטול כי המדענים טוענים שמדובר בהוריקן החזק בכל הזמנים, ענה לה טראמפ כי "את צריכה להראות לי את המדענים האלו, כיוון שיש להם אג'נדה פוליטית מובהקת".


לאחר שהמראיינת הטיחה בו שאינו מבקר את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין באופן פומבי, ענה לה טראמפ כי "אני זה שנתן לאוקראינה נשקים וטנקים. אובמה לא, הוא שלח להם כריות ושמיכות. הוא זה שנתן לרוסיה חלק מאוקראינה. אני חושב שאני מאוד קשוח עם פוטין, הפגישה איתו הייתה קשוחה מאוד, אבל גם טובה מאוד".
 
האם אתה מסכים שפוטין מעורב בחיסולים ובהרעלות?
"כנראה שכן. אבל זה לא במדינה שלנו. כמובן שהם לא צריכים לעשות את זה". 

על המגעים לפירוקה של קוריאה הצפונית מנשק גרעיני, אמר טראמפ: "יום לפני שנכנסתי לתפקיד, אנחנו עמדנו לקראת מלחמה עם קוריאה הצפונית. קים ג'ונג און לא רוצה מלחמה, ואנחנו לא רוצים מלחמה. הוא מבין שהוא צריך להתפרק מנשק גרעיני ומסכים לעשות זאת. אני בוטח בו. זה לא אומר שאני לא יכול לטעות, אבל אנחנו נראה מה יקרה".
 
"אנחנו לא יודעים האם הם מייצרים עוד טילים. בינתיים הם לא ערכו ניסוי באף טיל או רקטה. הם בוודאות לא ערכו שום ניסוי גרעיני, כי היינו יודעים עליו מאוד מהר. יש לנו מערכת יחסים טובה עכשיו, אני מחבב את קים והוא אותי, אבל לא הקלתי בסנקציות עליהם".

טראמפ ביחד עם קים ג'ונג און. "אני בוטח בו". צילום: AFP

 
על מלחמת הסחר עם סין אמר טראמפ: "יש לי כימיה טובה עם נשיא סין, הם רוצים לערוך מו"מ. אמרתי לו שאנחנו לא יכולים לאפשר לסין לקחת 500 מיליארד דולר בכל שנה מארה"ב בצורה של סחר או דברים אחרים. הם יכולים להגיב, אבל אין להם מספיק כלים לכך. אני רוצה שהם ינהלו משא ומתן ויגיעו לעסקה הוגנת איתנו. אני רוצה שהם יפתחו את השווקים שלהם כמו שהשווקים שלנו פתוחים".
 
באשר ליחסיו הטעונים עם אנשי התקשורת, אמר טראמפ כי "כשזכיתי בנשיאות, התקשורת התייחסה אליי בצורה נוראה. אני חשבתי שהם יתחילו להתייחס אליי טוב יותר, אבל הם מתייחסים אליי בצורה הגרועה ביותר. הם נהיו גרועים יותר במקום להשתפר. הם לא ישרים". טראמפ סירב להתנצל על האמירות כנגד התקשורת, אך ציין כי "כולם עושים טעויות".

טראמפ התייחס גם להיעלמות העיתונאי הסעודי ואמר כי אם יתברר שאכן סעודיה רצחה את חשוגי בקונסוליה באיסטנבול, ריאד תשלם על כך באופן כבד.  לדבריו, "ארה"ב תחקור את העניין לעומק, ויהיו עונשים חמורים". כשנשאל האם ההוראה לרצח (אם ניתנה) ניתנה על ידי יורש העצר מוחמד בן סלמן, אמר טראמפ כי "אף אחד לא יודע עדיין, אבל כנראה שנצליח לגלות. אני אכעס מאוד אם זה אכן מה שיתגלה". עם זאת הבהיר טראמפ כי ביטול חוזים צבאיים עם סעודיה היא לא אופציה, וזאת מכיוון שהוא לא רוצה לפגוע במקומות עבודה בארה"ב.

הנשיא גם עקץ את שר ההגנה האמריקאי, ג'ים מאטיס, וכינה אותו "סוג של דמוקרט", וציין כי אינו יודע האם הוא יתפטר מתפקידו בקרוב. "יכול להיות שהוא מתכנן לעזוב", אמר טראמפ. "אני חושב שהוא דמוקרט, אם את רוצה לדעת את האמת, אבל הוא בחור טוב. אנחנו מסתדרים טוב מאוד, אך הוא עשוי לעזוב".