מעטפה שהגיעה היום (שני) במשלוח לנשיא הקהילה היהודית של טטרסטן הנמצאת ברוסיה התגלה כמטען חבלה שהתפוצץ בידיו. הנשיא, מיכאל סקובליוניוק, נפצע בפניו ובעיניו ונמצא כעת בטיפול בבית חולים באזור. עדיין לא ידוע האם מדובר באירוע על רקע פלילי או פשע שנאה אנטישמי. 



מנכ"ל הקונגרס היהודי העולמי רוברט זינגר, אמר כי "הזדעזעתי לשמוע על מעטפת החבלה שכוונה לפגוע בראש הקהילה היהודית בקאזאן שברוסיה. אני מאחל למר סקובליונוק החלמה מהירה וחזרה מהירה למשפחתו. אני מכיר אותו למעלה מ-25 שנים והייתי עד לכך שתקומת ורווחת הקהילה היהודית בקאזאן והאזור הייתה, והינה עדיין בזכות תרומתו האישית. אנו סומכים על כך שהרשויות המקומיות עושות כל שביכולתן כדי לחקור ולהבטיח שהפושעים שמאחורי המעשה הזה יועמדו לדין בהקדם האפשרי".




כזכור, בית המשפט העליון של רוסיה דחה לפני כשבועיים את בקשתו של הרב הראשי של העיר אומסק, בדרום מערב סיביר, להשאירו במדינה. ההחלטה לגרש את הרב, אושר קריצ'בסקי, נבעה מדרישת שירות הביטחון הפדרלי (FSB) לגרש אותו ואת משפחתו באשמת ריגול. 

שמעון ברימן, היסטוריון ומומחה למזרח אירופה, הסביר ל"מעריב" כי החלטה זו מגלמת את "רוח האנטישמיות השוררת היום ברוסיה, עקב המשבר בין המדינות". לדבריו, ניתן לחוש את הגל האנטישמי והאנטי ישראלי באמצעי התקשורת המקומיים ברוסיה: "רגשות אלו באים לידי ביטוי במיוחד מצד פרשנים צבאיים בכלי התקשורת הרוסיים, בעקבות תקרית המטוס הרוסי שיורט מעל שמי סוריה. ישנן קריאות רבות בתקשורת המקומית להעניש ולהכות את הישראלים בדרכים האפשריות".