סעודיה מתכננת להודות בכך שהעיתונאי הסעודי ג'מאל חשוקג'י נהרג במהלך חקירה שהשתבשה, ובוצעה על ידי כוחות הביטחון הסעודים על אדמת טורקיה, כך דווח הערב (שני) ב-CNN. הדיווח מסתמך על שני מקורות עלומים. מקור אחד הזהיר כי הדוח העוסק בנושא עדיין בהכנה, ולכן עשוי להשתנות. המקור השני טען כי הדוח צפוי להסיק כי המבצע בוצע ללא אישור בדרגים הגבוהים וכי המעורבים בו יישאו באחריות לכך.



על פי דיווח ב"מירור", העיתונאי נרצח ככל הנראה במהלך ניסיון חטיפה שנועד להחזירו לסעודיה. החוליה שנשלחה למבצע לא הייתה מודעת למצבו הבריאותי הגרוע של חשוקג'י, שנהרג בזמן שנאבק בחוטפים. מבקר המשטר עבר חקירה שבסופה היו אמורים כוחות הביטחון הסעודים להעבירו בחזרה לריאד.



מוקדם יותר היום החל צוות משותף של חוקרים מסעודיה ומטורקיה בחקירת היעלמותו של העיתונאי, שנראה לאחרונה בקונסוליה הסעודית באנקרה. לטענת השלטונות הטורקים, איש התקשורת הסעודי נרצח על ידי צוות שכלל 15 סוכנים סעודים בקונסוליה ב-2 באוקטובר, דיווח אותו סעודיה הכחישה. 

עם זאת, הסעודים אמרו שישתפו פעולה עם החקירה. מוקדם יותר היום הגיע לקונסוליה צוות ניקיון עם מגבים ושקיות אשפה. לאחר מכן הגיע הצוות הסעודי-טורקי למקום ברכב משטרתי, ולא דיבר עם עיתונאים מחוץ לבניין. העיתונאי כתב טורי דעה בוושינגטון פוסט, ולעתים ביקר את הממשלה הסעודית מעל דפי העיתון. 
מוקדם יותר היום דווח ב"בלומברג", האמריקאי כי ערב הסעודית החלה בחקירה פנימית של המקרה. על פי הדיווח, המלך סלמאן הורה בסוף השבוע לתובע הציבורי במדינה לחקור את גורלו של חשוקג'י, גם לאור המידע שהעבירו הטורקים.

צוות החקירה המשותף בכניסה לקונסוליה. צילום: AFP
צוות החקירה המשותף בכניסה לקונסוליה. צילום: AFP
הפגנות למען חשוקג'י. צילום: AFP
הפגנות למען חשוקג'י. צילום: AFP

הגורם אמר כי לאחר שנאסף מידע מהטורקים ומצוות הבדיקה המשותף לריאד ולאנקרה, "התחושה מההנהגה היא שאנחנו צריכים חקירה פנימית כדי להבטיח שיש לנו את הסיפור הנכון". 
כזכור, באנקרה טוענים כי חשוקג'י חוסל בהוראה של יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, לאחר שמתח עליו ביקורת. הסעודים מכחישים את ההאשמה וענו כי אין להם מידע על גורלו, למרות שנראה נכנס לקונסוליה, אך לא נראה יוצא ממנה.
השבוע דווח כי חשוקג'י הקליט את החקירה, העינויים והרצח שלו באמצעות שעון האפל שלו, אולם לאחר מכן נטען כי הדבר לא אפשרי טכנולוגית. פרשת העיתונאי גם גרמה למשבר בין ארצות הברית לערב הסעודית, לאחר שהנשיא דונלד טראמפ אמר כי אם ריאד אחראית לגורלו, היא תיענש בחומרה. הסעודים הגיבו ואמרו כי כל סנקציה תיענה בתגובה חריפה יותר.