ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום (שני) בטלפון עם ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון, שעדכן אותו כי הוא שוקל להכיר באופן רשמי בירושלים כבירת ישראל ולהעביר את שגרירות אוסטרליה לירושלים. בהודעה מטעם לשכת רה"מ נמסר כי "ראש הממשלה נתניהו הודה לו על הדברים". עוד ציינו בלשכה כי "השניים שוחחו על צעדים להמשך חיזוק הקשרים בין המדינות".

הדיווחים בנושא פורסמו היום מוקדם יותר בתקשורת האוסטרלית. לפיהם, מוריסון אמור למסור את ההצהרה על כך כבר מחר. כמו כן, הוא צפוי לנקוט בעמדה קשה יותר נגד איראן ונגד פעולותיה של הרשות הפלסטינית באו"ם, ולהכריז על כך שאוסטרליה תלך בעקבות ארה"ב ותפרוש מהסכם הגרעין.

בדברים שצוטטו בתקשורת, אמר מוריסון כי מי שהיה שגריר אוסטרליה בירשאל, דייב שארמה, השפיע עליו לקבל את ההחלטה. לדבריו, שארמה הסביר כי המהלך הוא למעשה המשך לתמיכתה של אוסטרליה בפתרון שתי המדינות, וכי הוא "משנה את האופן שבו אנו חושבים על הנושא". שארמה הוא מועמד הליברלים לפרלמנט האוסטרי מטעם מחוז וונוורט', שבו 12 אחוזים מהמצביעים הם יהודים. הבחירות במחוז זה הן קריטיות, שכן אם המפלגה הליברלית תפסיד שם, ממשלתו של מוריסון עשויה לאבד את הרוב שלה. 

לכן, מוריסון הואשם בכך שההכרזה מגיעה בעקבות שיקולים פוליטיים צרים בניסיון לזכות בקולות היהודים במחוז, אולם בסביבתו מכחישים זאת. קולין רובינשטיין, ראש המועצה לענייני אוסטרליה וישראל, אמר כי עמדתו של מוריסון היא "עקרונית, שקולה ואחראית. הוא ראש ממשלה שראה מנהיגות אמיתית". 
כזכור, בהצבעה בעצרת הכללית על ההכרה האמריקאית בירושלים כבירת ישראל והעברת השגרירות, אוסטרליה נמנעה, אולם ראש ממשלתה לשעבר טוני אבוט התנגד מאוד להעברת השגרירות.