ג'מאל חשוקג'י, העיתונאי הסעודי שנעלם בנסיבות חשודות בתחילת אוקטובר, תיאר בראיון בלעדי לג'רוזלם פוסט בשנת 2007 את היחסים בין ישראל לסעודיה כבעיה פוליטית ולא כבעיה דתית."כן יש לנו בעיה עם ישראל, אבל זו בעיה פוליטית", אמר חשוקג'י לפוסט, כ-11 שנים לפני היעלמותו.

בראיון עמו הוא גינה את האנטישמיות, אך טען שלכל עם הייתה את השואה שלו. "זו עובדה ידועה שלערבים לא הייתה בעיה של אנטישמיות, אבל אנחנו צריכים להדגיש זאת שוב ושוב".
את השואה הגדיר כ"פרק נורא בהיסטוריה", אך טען כי "לכל עם יש את השואה שלו, כמו הנכבה הפלסטינית, לדבריו. "אני יודע שיהודים לא אוהבים את ההשוואה הזו", הסביר, "אך לכל עם יש שואה משלו".  
 

צוות חקירה סעודי בכניסה לקונסוליה. צילום: AFP
צוות חקירה סעודי בכניסה לקונסוליה. צילום: AFP


כזכור, באנקרה טוענים חשוקג'י חוסל בהוראה של יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן לאחר שמתח עליו ביקורת. הסעודים הכחישו בתחילה את ההאשמה וענו כי אין להם מידע על גורלו, אך בהמשך הסכימו לשתף פעולה עם החקירה.
 
בתוך כך, אתמול דווח ב-CNN כי סעודיה מתכננת להודות בכך שהעיתונאי נהרג במהלך חקירה שהשתבשה, ובוצעה על ידי כוחות הביטחון הסעודים על אדמת טורקיה הדיווח מסתמך על שני מקורות עלומים. מקור אחד הזהיר כי הדוח העוסק בנושא עדיין בהכנה, ולכן עשוי להשתנות. המקור השני טען כי הדוח צפוי להסיק כי המבצע בוצע ללא אישור וכי המעורבים בו יישאו באחריות לכך.
 
על פי דיווח ב"מירור", העיתונאי נרצח ככל הנראה במהלך ניסיון חטיפה שנועד להחזירו לסעודיה. החוליה שנשלחה למבצע ככל הנראה לא הייתה מודעת למצבו הבריאותי הגרוע של חשוקג'י, שככל הנראה נהרג בזמן שנאבק בחוטפים.