נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר היום (חמישי) בפורום בסוצ'י כי ארצו תשתמש בנשקה הגרעיני רק בתגובה למתקפה נגדה. "התוקפן צריך לדעת שהתגמול יהיה בלתי נמנע והוא יושמד", אמר פוטין. "אנחנו נלך לגן עדן כקרבן של תוקפנות, כקדושים. הם פשוט ימותו משום שפשוט לא יהיה להם זמן לחרטה".



עוד אמר פוטין, כי לא מתפקידה של מוסקבה לשכנע את איראן להוציא את כוחותיה מסוריה והוסיף כי מי שמעוניין בכך "צריך להבטיח מדיניות של אי-התערבות בענייניה של סוריה", סוג של רמז לדרישותיהן של ישראל וארה"ב ככל הנראה. 

לדבריו, רוסיה ואיראן סייעו למשטרו של בשאר אסד להשיב לידיו אזורים נרחבים שנתפסו על ידי המורדים אך ישראל וארה"ב חוששות כי איראן עלולה לנצל זאת כדי לבסס ולהעמיק את אחיזתה באזור. הנשיא הרוסי גם שיבח את מאמציו של נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן להקים שטח מפורז במחוז אידליב שבצפון סוריה. 



דונלד טראמפ. צילום: רויטרס
דונלד טראמפ. צילום: רויטרס



נשיא רוסיה דיבר גם על דאעש (המדינה האסלאמית) וציין כי ארגון הטרור הסוני לקח קרוב ל-700 בני אדם כבני ערובה לשטח הנמצא בשליטתם של כוחות הנתמכים על ידי ארה"ב. לדבריו, הארגון פרסם אולטימטום שבו הבטיח להוציא להורג עשרה בני אדם ביום. "אנשי המדינה האסלאמית הזהירו שאם האולטימטום לא יענה, הם יוציאו להורג עשרה בני אדם מדי יום. שלשום הם הוציאו להורג עשרה אנשים", אמר.



באשר ליחסיה של מדינתו עם ארה"ב אמר פוטין כי הנשיא דונלד טראמפ "מקשיב לו" וכי הוא "מעוניין לתקן את הקשרים בין ארה"ב לרוסיה ורוצה סוג של יציבות ושיפור ביחסים". הוא אף התייחס למאבקים הפוליטיים בין הדמוקרטים לרפובליקנים בארה"ב ואמר שהם מפריעים לטראמפ לתקן את הקשרים הרעועים עם רוסיה.



נשיא רוסיה אף התייחס לפרשת היעלמותו של העיתונאי הסעודי  ג'מאל חאשוקג'י ואמר כי יש להמתין עד שיתבררו כל הפרטים. הוא הוסיף כי ארה"ב נושאת אף היא באחריות על ההיעלמות,  מאחר והעיתונאי התגורר בשטחה בשנה האחרונה.